دستگیری عامل جنایت شبانه در میدان حسن زاده شهرری

جوانی که دوستش را در پارک میدان حسن زاده به قتل رسانده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 02:30 ، دوازدهم شهریور ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری 131 شهرری اعلام شد .

با حضور مأمورین کلانتری در محل درگیری واقع در میدان حسن زاده و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی 31 ساله بنام "علیرضا . الف" بر اثر اصابت ضربه ی جسم تیز به پهلوی سمت چپ و به علت شدت جراحت وارده شده فوت نموده است .

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی قاتل :

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل وقوع جنایت و انجام تحقیقات از شاهدان صحنه جنایت موفق به شناسایی عامل جنایت شدند ؛ بنا بر اظهارات شاهدان جنایت ، مقتول طی درگیری با یکی از مجرمین سابقه دار بنام "علی . الف" که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب قتل عمد دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت چند سال تحمل دوران محکومیت و رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شده ، به قتل رسیده است .

با شناسایی هویت کامل متهم پرونده بنام "علی . ج" ( 28 ساله ) و بررسی سوابق وی مشخص شد که او یک بار نیز در سال 1387 به اتهام قتل عمد دستگیر و روانه زندان شده و نهایتا در سال 1393 با اخذ رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شده است ؛ همچنین بررسی دیگر سوابق متهم نشان داد که وی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت های بعنف بویژه کیف قاپی است که اولین بار در سن 16 سالگی دستگیر و پس از آن بارها به اتهام سرقت روانه زندان شده تا نهایتا آخرین بار نیز به اتهام قتل عمد دستگیر شده است .

دستگیری متهم :

با توجه به اطلاعات دقیق بدست آمده از متهم متواری پرونده و شناسایی تصویر وی توسط شاهدان صحنه جنایت ، دستگیری "علی . ج" در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ لذا کارآگاهان این اداره با شناسایی محل سکونت متهم در شهرری – شهرک صالحین – فاز دوم به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که "علی . ج" پس از ارتکاب جنایت از این محل متواری شده است .

تحقیقات جهت دستگیری متهم در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که متهم با توجه به سوابق متعدد دستگیری و ارتکاب جرایم مختلف ، هیچ مکان مشخصی را برای خود انتخاب نکرده و عملا بلامکان بود ؛ با این وجود اقدامات پلیسی جهت شناسایی محل های تردد وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت 01:30 روز چهارشنبه مورخه 14/07/1395 ، در شرایطی که جهت خرید موادمخدر از نوع شیشه به پارکی در منطقه مشیریه مراجعه کرده بود ، دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد ( قمه ) بهمراه آلات و ادوات مصرف شیشه کشف شد .

اعترافات متهم :

متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل عمـد یکی از دوستانش ( مقتول ) بنام "علیرضا . ج" ( 31 ساله ) اعتراف کرد .

متهم در اعترافات اولیه عنوان داشت : "هیچ انگیزه ای برای [ ارتکاب جنایت ] نداشتم ؛ با [ مقتول ] دوست بودم و درگیری به صورت ناگهانی ایجاد شد ؛ فقط من چاقو داشتم و مابقی دوستان قصد جدا کردن ما دو نفر را داشتند ؛ فقط یک ضربه به سمت پهلوی چپ [ مقتول ] پرتاب کردم " .

مقتول در توضیح شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت : " من در پارک حسن زاده شهرری بودم که مقتول بهمراه یکی از دوستانش که او را نمی شناختم ، با یک دستگاه موتورسیکلت داخل پارک آمد ؛ شروع به فحاشی کرد و ضربه ای با مشت به صورتم پرتاب کرد ؛ ابتدا تصور کردم که علی در حال شوخی کردن است اما او کاملا جدی بود ؛ در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم ؛ من یک [ قبضه ] چاقوی 15 سانتی متری با دسته چوبی همراه خود داشتم که با همان چاقو ضربه ای به سمت چپش پرتاب کردم ؛ علی (مقتول) پس از خوردن چاقو به سرعت سوار موتور شد تا از محل دور شود اما چند متر از پشت موتور به روی زمین افتاد و من نیز با دیدن این صحنه به سرعت از محل متواری شدم ".

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ( قتل عمـد ) و دیگر دلایل بدست آمده در طول رسیدگی به پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت " .

703

کد خبر: 683864

وب گردی

وب گردی