اردوخانی : 478 هزار تن شیر در تهران تولید شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تولید 478 هزار تن شیر از واحد های دامی این استان در شش ماهه نخست امسال خبرداد.

محمدرضا اردوخانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: در شش ماهه نخست امسال 478 هزار تن شیر از واحدهای دامی،گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی استان تهران تولید شد که این مقدار نسبت به مورد مشابه سال قبل خود پنج درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:امیدواریم همین مقدار تولیدشیر ویا کمی بیشتر را در شش ماهه دوم امسال تجربه کنیم.

مدیر اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: قیمت هر کیلو گرم شیر با درجه مختلف کیفیتی به فروش رسیده که از این حین در حال حاضر شیر درجه یک نیز 1250 تومان به فروش می رسد.

وی گفت: در حال حاضر 32 کارخانه تولید لبنیات در سطح استان تهران فعال بوده که محصولات خود را تولید و روانه بازار می کنند.

اردوخانی به بخش توزیع نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: تنها محصول سبوس با نرخ مصوب شده هر کیلو گرم 520تومان به صورت دولتی عرضه شده و مابقی نهاده ها با نظارت پشتیبانی امور دام به صورت آزاد در بازار به فروش می رود.

وی گفت: در حال حاضرافزون بر 1400واحد و دامداری در سطح استان فعال بوده که در این مراکز 400هزار راس دام سنگین نگه داری می شوند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به بخش پرواربندی دام اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی در این بخش کمبود نقدینگی میان دامداران است که امسال 670 واحد جهت دریافت وام، به بانک معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه 500واحد می توانند با موفقیت وام های خود را دریافت کنند ادامه داد: در بودجه در نظر گرفته شده دولت به این بخش، 500الی 600میلیارد تومان تسهیلات مالی برای توسعه پروار بندی دام استان امسال اختصاص می یابد.

402/602

کد خبر: 683865

وب گردی

وب گردی