کالاهای سلامت محور، شناسه‌دار می‌شوند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا پایان امسال تمام کالاهای سلامت‌محور شناسه‌دار خواهند شد تا مردم هنگام مصرف، اطمینان بیشتری نسبت به اصالت این کالاها داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند در نخستین همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور در شیراز، با بیان اینکه قانون، شناسه‌دار شدن کالاهای سلامت را اجباری کرده است، گفت: تمام داروها، مکمل‌ها و کالاهای سلامت‌محور باید دارای شناسه باشند.

او با اشاره به این واقعیت که حدود 15 درصد کالاهای سلامت موجود در بازار به استناد استعلام روزانه‌ای که گرفته می‌شود، اصل نیست، گفت: بالغ بر نیمی از کالاهای مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار به شیوه قاچاق وارد کشور شده است.

دیناروند تاکید کرد که شناسه‌دار شدن کالاهای سلامت محور به شناسایی کالاهای قاچاق کمک می‌کند، اما شناسه به معنی اصالت قطعی کالاها نیست.

معاون وزیر بهداشت، عزم این مجموعه برای مبارزه با قاچاق کالا را جدی دانست و گفت: امسال نقطه عطفی در مبارزه با قاچاق کالا است، زیرا قانون تدوین و تصویب شده جامع و راه‌گشا است.

دیناروند در ادامه اضافه کرد که به اعتبار انجام آزمایش بر روی کالاهای سلامت‌محور، نمی‌توان مجوز ورود این کالاها به بازار را باز کرد، زیرا کیفیت یک کالا بستگی به شرایط نگهداری، حمل و توزیع نیز دارد.

نخستین همایش پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت‌محور چهارشنبه و با حضور مسئولان کشوری و لشکری در محل تالار حافظ شیراز آغاز به‌کار کرد.

این همایش بعداز ظهر در قالب کارگاه‌های تخصصی به طرح و بررسی مباحث علمی و راهکارهای عملی در خصوص مبارزه اثرگذار با قاچاق کالاهای سلامت‌محور خواهد پرداخت.

در این همایش، 35 مقاله در قالب پوستر و 48 مقاله در قالب سخنرانی و کارگاهی، ارائه می‌شود.

105/106

کد خبر: 683876

وب گردی

وب گردی