در آستانه انتخابی جام جهانی؛ رقیب ایران را بهتر بشناسید

تیم ملی ایران فردا(پنجشنبه) از سری رقابت های انتخابی جام جهانی به مصاف ازبکستان می رود.

به گزارش ایسکانیوز، دو برد ازبکستان در دو بازی اول خود در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، دیدار ازبکستان-ایران را حساس تر از قبل کرد.

باتوجه به تقابل های تیم های ایرانی و ازبک بازیکنان ازبکستان در سال های اخیر فوتبال ایران شناختی نسبی به ازبکستان دارد. در این شرایط با بررسی ترکیب ازبکستان در دو بازی مقابل سوریه و قطر می توان ترکیب این تیم را برای بازی پنجشنبه مقابل ایران حدس زد.

نگاهی به ترکیب ازبکستان نشان می‌دهد که ۶ بازیکن اصلی این تیم در خارج از لیگ ازبکستان توپ می‌زنند. سه ملی پوش ازبک در لیگ چین بازی می‌کنند.

ازبکستان معمولا از سیستم معروف ۱-۳-۲-۴ استفاده می کند.

** دروازه‌بان:

الکساندر لوبانوف- شماره ۲۱

پاختاکور ازبکستان، ۱۱ بازی ملی، ۳۰ ساله

لوبانوف حالا به خاطر چند ماه حضور در پرسپولیس شناخته شده ترین ملی پوش ازبکی برای ایرانی هاست. او در دو بازی قبلی مقابل چین و سوریه موفق به "کلین شیت" شده است. سمول بابایان، سرمربی تیم ملی ازبکستان لوبانوف را به نستروف ترجیح داده است و تا اینجای کار جواب هم گرفته است.

** دفاع راست:

اسلام توختاخوجائف- شماره ۲۰

لوکوموتیو تاشکند- ۴۴ بازی ملی – ۲۶ ساله

** دفاع وسط:

ایگور کریمتس- شماره ۲

گوان چین- ۱۹ بازی ملی- ۲۴ ساله

ازبکستان در بازی اول مقابل چین از عزیزبک حیدروف استفاده کرد اما در بازی دوم کریمتس به بازی گرفته شد که تک گل ۳ امتیازی ازبک ها مقابل قطر را به ثمر رساند.

** دفاع وسط:

انزور اسماعیلوف- شماره ۵

شانگچون چین، ۷۸ بازی ملی، ۳۱ ساله

زوج کریمتس، اسماعیلوف است. جالب اینکه هر دو دفاع وسط در لیگ چین توپ می زنند؛ یکی جوان و یکی با سابقه.

** دفاع چپ:

ویتالی دینیسوف- شماره ۱۹

لوکوموتیو مسکو-۶۵ بازی ملی – ۲۹ ساله

یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ازبکستان دفاع چپ این تیم است. دینیسوف دارای سوابق بسیار درخشانی در لیگ روسیه و اوکراین است. او در سال ۲۰۱۴ بهترین دفاع چپ لیگ روسیه شد.

** هافبک وسط:

عادل احمدوف- شماره ۹

کراسنودار روسیه- ۷۹ بازی ملی- ۲۸ سال

ازبک ها از دو هافبک وسط استفاده می کنند که یکی از آنها احمدوف کاپیتانشان هست. این بازیکن باتجربه سالهاست که در لیگ روسیه توپ می زند.

** هافبک وسط:

اوتابک شکوروف- شماره ۱۸

بنیادکار ازبکستان- ۶ بازی ملی- ۲۰ ساله

شکوروف یکی از پدیده های فوتبال ازبکستان است که پس از حضور موفق در تیم های پایه مدتی است وارد تیم بزرگسالان شده است.

** هافبک بازیساز:

سرور جباروف- شماره ۸

لوکوموتیو تاشکند- ۱۱۸ بازی ملی- ۳۴ ساله

معروف ترین چهره ازبک‌ها جباروف است. بازیکنی که سالها در لیگ کره‌جنوبی و عربستان بازی کرده است. سابقه چندین قهرمانی در ازبکستان و کره دارد. سرور دو بار در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱مرد سال آسیا شده است. با این حال این بازیکن پابه سن گذاشته دیگر توان بازی ۹۰ دقیقه‌ای ندارد و معمولا تعویض می شود. جانشین او هم جواهر سوبیخوف ۲۱ ساله است.

** گوش راست:

سردار رشیدوف- شماره ۱۰

الجیش قطر- ۳۳ بازی ملی- ۲۵ ساله

ازبکستان در خط حمله یک مثلث جوان و خطرناک دارد. رشیدوف ۲۵ ساله در ۳۳ بازی ملی ۱۱ گل زده است. این بازیکن در لیگ قطر توپ می زند.

** گوش چپ:

ایلدور شاهمرادوف- شماره ۲۳

بنیادکار ازبکستان- ۱۰ بازی ملی-۲۱ ساله

این بازیکن ۲۱ ساله پس از حضور در تیم های پایه ازبکستان حالا در تیم ملی بازی می کند و در همین ۱۰ بازی ملی اش هم ۴ گل به ثمر رسانده است.

** مهاجم نوک:

ایگور سرگیف- شماره ۱۱

گوان چین-۳۲ بازی ملی- ۲۳ ساله

مثلث خط حمله ازبکستان را رشیدوف-شاهمرادوف-سرگیف تشکیل می دهند؛ بازیکنانی جوان و تقریبا با قامتی هم اندازه. سرگیف ۲۳ ساله در لیگ چین توپ می زند. او در ۲۳ سالگی در ۳۲ بازی ملی ۱۰ گل زده است. برای ذخیره این مهاجمان هم از الکساندر گینریخ ۳۱ ساله استفاده می شود.

604/602

کد خبر: 683890

وب گردی

وب گردی