«دانش‌بنیان» دهم منتشر شد

با گپ و گفتی ویژه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دهمین شماره ماهنامه دانش‌بنیان در اختیار علاقمندان گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دهمین شماره ماهنامه دانش‌بنیان با گفت‌وگویی ویژه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.


حکایت یک موفقیت سی و هفت ساله
پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در یاددشت اول مروری داشته است به آن‌چه که طی سی و هفت سال از آغاز انقلاب اسلامی کشورمان رخ داد و با بیان سیر تحولی پیشرفت علمی از ماندگاری و موفقیت را طی این سالیان داشتن امید و توجه به درون و ایستادگی در اصول و انقلابی بودن عنوان کرده است. کرمی در بخشی از یادداشت خود بیان کرده است: «آدمیزاد کم حافظه است و یادش می رود قبلا کجا بوده، چه مسیری را طی کرده و به کمک چه چیزهای به این جایی که الان هست رسیده؛ این جایی که الان هستیم، چه جای خوبی باشد و چه جایی بد، لازم است که هر از چندگاه به گذشته رجوع کنیم و راه طی شده را بازنگری کنیم.»


وزیر علوم تحقیقات و فناوری مهمان ویژه «دانش‌بنیان»
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گپ و گفتی صریح که شرح مفصل آن را در دهمین شماره ماهنامه دانش‌بنیان می‌خوانید، ضمن تشریح نسل‌های سه‌گانه دانشگاه‌ها و سیر تطور آن از لزوم فعالیت اقتصادی دانش‌بنیان، در مراکز علمی، پژوهشی و فناوری کشور سخن گفته است. فرهادی در این گفت و گو علاوه بر اشاره به روند حرکت فناوری‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور به سوی کاربردی شدن، آسیب‌های احتمالی و نقش آفرینی دانشگاه‌ها اقتصاد دانش‌بنیان و الزامات رشد پایدار این اقتصاد در کشور را نیز یادآور شده است.


رقابت با دنیا
در صفحه کسب و کار ماهنامه دانش‌بنیان این بار یکی دیگر از کارآفرینان موفق ایرانی مهمان است. مدیر یکی از کسب و کارهای موفق حوزه فناوری اطلاعات ارتباطات که کارش تولیـــد نرم افزارهـــای بومـــی اســـت، دستاوردها و تجربیات خود از فعالیت در این عرصه را بازگو می‌کند.


حکایت تولید یک کسب و کار ایرانی
ماهنامه دانش‌بنیان در هر شماره به معرفی یک کسب و کار با سابقه و شناخته شده ایرانی می‌پردازد و در این شماره نیز به مروری بر یکی از کارخانجات تولید چرخ خیاطی که در سطح اروپا نیز شناخته شد پرداخته است.


فراز و فرود یک استارتاپی جوان
دغدغه‌های یک استارت‌اپ از زبان یک کارآفرین جوان، موضوع گفت و گوی دیگری است که در دهمین شماره ماهنامه دانش‌بنیان می‌خوانید. علی فزونی، نوید رجایی و عارف اصالنی سه فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف که با راه‌اندازی استارت‌آپی با عنوان «همتگ» قصد دارند فضای تبلیغات در عرصه دیجیتال را متحول کنند، در این شماره از ماهنامه دانش‌بنیان از چالش‌ها و تجربیات خود برای رسیدن به موفقیت و دغدغه‌های مهمشان در زمینه سربازی، گرفتن مجوز کار و... می‌گویند.


گفت و گو با یک مدیر پارک فناوری
در این شماره از ماهنامه دانش‌بنیان نیز همچون شماره‌های پیشین با مدیر یک پارک علم و فناوری کشورمان گفت و گو شده است. علی اصغر پیله‌ور، مدیر پارک علم و فناوری خراسان شمالی در دهمین شماره ماهنامه دانش‌بنیان از تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این پارک، روند رشد و توسعه این شرکت‌ها، دغدغه‌های رسیدن ایده‌ها به بازار و راه‌های پیش روی فعالان این عرصه برای تجاری‌سازی محصولاتشان سخن گفت است.

دهمین ماهنامه دانش‌بنیان در 132 صفحه و با مطالب متنوع خود در قالب یادداشت، گفت و گو، گزارش و اخبار به مرور فناوری‌های ایرانی، جدیدترین رویدادهای فناوری و عرصه پزشکی معرفی برنامه تلویزیونی «دات‌آی‌آر» معرفی صنعت پرسود بانکرینگ و مطالب گوناگون ، همچون شماره‌های پیشین دارای نسخه همراه و با قابلیت واقعیت افزوده است که مخاطبان می‌توانند در دستگاه‌های هوشمند خود به مطاله آن بپردازند.
دهمین ماهنامه آموزشی، علمی، خبری، تحلیلی «دانش بنیان»، با صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی ویژه مهرماه 1395منتشر شده است.

101

کد خبر: 683896

وب گردی

وب گردی