آغاز به کار ۱۲ دفتر استانی برای صدور ویزای عراق از چند روز آینده

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه گفت: طبق قراری که داریم برای صدور ویزای عراق در ایام اربعین، علاوه بر سفارت و سرکنسولگری ۱۲ دفتری که در استان‌ها هستند فعالیت خود را از چند روز آینده آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن قشقاوی در حاشیه هفتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با تمهیداتی که در ستاد مرکزی اربعین اندیشیده شده حتما باید ویزا دریافت شود و طرف عراقی هم گفته باید ویزا داشته باشیم. البته ما استقبال می‌کنیم که لغو روادید میان ایران و عراق انجام شود.

او افزود: حتما باید برای سفر به عراق ویزا دریافت شود و ما برای یک امر مستحب نباید دریافت ویزا و عمل به قانون که امر واجبی هست را نقض کنیم.

قشقاوی با بیان اینکه روند صدور ویزا آغاز شده است، گفت: طبق قراری که داریم ۱۲ دفتری که در استان‌ها هستند علاوه بر سفارت و سرکنسولگری فعالیت خود را از چند روز آینده آغاز خواهند کرد.

به گفته معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه هزینه صدور ویزا چهل دلار است.

قشقاوی با بیان اینکه ما ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ زندانی در سراسر جهان داریم، گفت: از این تعداد یک‌سوم هر ساله آزاد می‌شوند.
به گفته وی این میزان زندانی در مقایسه با جمعیت ۶ میلیونی ایرانیان در کشور جمعیت کمی است اما حتی یک ایرانی هم برای ما زیاد است.

او گفت: در حال حاضر با ۷۵ کشور دنیا یا معاضدت قضایی را اجرایی کرده ایم یا در حال مذاکره هستیم. در ۱۵ کشور نیز مراحل نهایی در حال طی شدن است و ۱۰ پیش نویس هم ارائه شده که وزارت امور خارجه آماده همکاری های قضایی با بقیه کشورها نیز هست.

قشقاوی با بیان اینکه وزارت خارجه آمادگی دارد در چارچوب قوانین نسبت به اعزام افسران همکاری کند، گفت: هیچ محدودیتی برای همکاری قضایی و پلیسی را در نظر نداریم.

او اضافه کرد: در حال حاضر قرارداد انتقال محکومین به کشورهای تایلند، هند، افغانستان، ژاپن، ترکمنستان، چین و قبرس و ... اجرایی شده و با کشورهای قطر، عمان، لبنان، امارات، مالزی، اندونزی، تاجیکستان، فیلیپین، برزیل، ایرلند، تانزانیا و نیجریه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این توافقات دو جانبه با دیگر کشورها نیز انجام شود.

703

کد خبر: 683914

وب گردی

وب گردی