افتتاح رسمی رصد خانه واحد تفت با حضور امام جمعه و استاندار یزد

رصدخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت پس از چهار ماه استفاده آزمایشی صبح امروز با حضور دکتر میرزاده آیت الله ناصری امام جمعه و مهندس میر محمدی استاندار یزد، طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی رسما افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده پس از ورود به استان یزد به همراه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد و نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد وارد شهرستان تفت و واحد تفت شد و در بدو ورود به این واحد مورد استقبال فرماندار و جمعی از مسوولان دانشگاهی قرار گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با حضور برمزار شهدای گمنام این واحد نام و خاطره آنان گرامی داشت و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد. در ادامه بازدید دکتر میرزاده از واحد تفت، رصدخانه این واحد که از حدود 4 ماه پیش مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته بود با حضور وی به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است رصد خانه واحد تفت دارای زیربنایی به وسعت ۵۰۰ متر در یک طبقه است که در قسمت فوقانی آن گنبدی متحرک با قطر ۷ متر نصب شده که محل استقرار تلکسو‍‍‍پ اصلی رصدخانه است. تلسکوپ اصلی رصدخانه از نوع تمام اتوماتیک دابسونی بوده و قطر آینه‌ای برابر با ۲۵ اینچ دارد. از دیگر تجهیزات این رصدخانه می‌توانیم به تلسکوپ ۱۰ اینچی دابسونی اسکای وایچر با بزرگنمایی ۴۸ تا ۱۲۰ برابر و ۲ دوربین دو چشمی ۸۰،۲۰ و ۷۰،۷۰ با سه پایه و لیزر سبز برای آموزش اجرام و صور فلکی اشاره کنیم. در مجاورت این رصدخانه کتابخانه تخصصی نجوم و هوافضا نیز تاسیس شده که این کتابخانه دارای چندین هزار کتب تخصصی نشریات و مجلات در زمینه علم نجوم است که توسط دکتر مهر نیا به این واحد هدیه شده است. همچنین یک مجموعه رفاهی تفریحی با ظرفیت ۲۰۰ نفر شامل خوابگاه رستوران زمین ورزشی سالن سخنرانی و... در مجاورت این رصدخانه واحد تفت احداث شده است.

جواهری رئیس واحد تفت در توضیحات کوتاهی با تشکر از دکتر مهر نیا به خاطر اهدای 3000 جلد کتاب تخصصی به کتابخانه این واحد از دکتر میرزاده به خاطر توسعه تحصیلات تکمیلی سپاسگزاری کرد و گفت اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی متخصص با تحصیلات تکمیلی است.

دکتر میرزاده همچنین از آزمایشگاه عمران و زلزله این واحد بازدید کوتاهی داشت.

در این سفر دکتر احسانی، معاون اداری و مالی ، دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی، حجت الاسلام عسکری معاون پارلمانی، مهندس هاشمی معاون عمرانی، دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه، دکتر ذاکر مشاور اجرایی رئیس دانشگاه دکتر میرزاده را همراهی می کنند.

101

کد خبر: 684013

وب گردی

وب گردی