چند ماه پیش بود که شرکت خالق اصلی دستیار صوتی Siri که روی آیفون و آیپد وجود دارد، از محصول جدید خودش رونمایی کرد.  آن‌ها یک هوش مصنوعی جدید ساخته‌اند که به نظر خیلی کامل‌تر از Siri است. هوش مصنوعی جدید آن‌ها Viv نام دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، در آزمایش‌های انجام شده Viv به سوالات بیشتری در مقایسه با Siri ،دستیار گوگل و کورتانا پاسخ می‌دهد. حتی این دستیار صوتی جدید با انواع اپلیکیشن‌ها هم سازگار خواهد بود. اکنون مشخص شده که سامسونگ شرکت سازنده‌ی Viv را خریداری کرده و قصد دارد از هوش مصنوعی جدید آن‌ها برای رقابت با دستیار صوتی Siri استفاده کند.

به نظر می‌رسد که مدیران شرکت Viv هم از این اتفاق خوشحال هستند. «دگ کیتلاس» (Dag Kittlais) یکی از مدیران شرکت Viv به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ سالی ۵۰۰ میلیون دستگاه مختلف راهی بازار می‌کند و به همین دلیل Viv توسط افرادی زیادی استفاده خواهد شد. البته مدیران Viv درباره‌ی پولی که سامسونگ برای خرید این شرکت پرداخت کرده، صحبت نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد که در آینده شاهد رقابت جدی‌تری میان دستیارهای صوتی خواهیم بود. گوگل، اپل و مایکروسافت با پلتفرم‌های خودشان به شکل عجیبی در این حوزه فعالیت می‌کنند. همین چند روز پیش هم گوگل در زمان معرفی دو گوشی Pixel از دستیار خودش رونمایی کرد که کلی کار انجام می‌داد. حالا سامسونگ هم به این بازی وارد شده و می‌خواهد سهمی از آن داشته باشد.

101

کد خبر: 684036

وب گردی

وب گردی