غیبت ناآماده های ملی پوش/ چهار تغییر در ترکیب کی روش

کمتر کسی تصور می کرد در بازی حساس با ازبکستان سرمربی تیم ملی این گونه ترکیب تیمش را دگرگون کند.

به گزارش ایسکانیوز، چهار تغییر به نسبت دو بازی قبلی مقابل قطر و چین آن هم در جدال با ازبکستان که صدر جدول گروه را به خود اختصاص داده بود. کارلوس کی روش در بازی امروز تصمیم گرفت چهار بازیکنی که همه انتظار داشتند از ابتدا به میدان بروند را روی نیمکت نشانده و از نفراتی سود ببرد که هم انگیزه بسیار بالایی داشتند هم این که براساس ضعف های ازبک ها می توانند از فرصتی که نصیب شان شده نهایت بهره را ببرند.

در خط دفاع، کی روش دست به ترکیب اصلی اش نزد و به همان چهار مدافعی که در مقابل چین به میدان رفته بودند اعتماد کرد . اما به غیر از این پست سایر پست های تیم ملی از سوی کی روش شخم زده شد تا جایی که نفراتی مثل آندرانیک تیموریان، علیرضا جهانبخش ، اشکان دژاگه و سردار آزمون از ترکیب خارج شده و جای خود را به نفرات دیگری دادند.

آندو نیمکت نشین شد تا به جای کاپیتان اول ایران، احسان حاج صفی بار دیگر فرصت حضور در میدان را پیدا کند. بازیکنی که بعد از نمایش ضعیف برابر قطر مقابل چین نیمکت نشین شد اما امروز به عنوان زوج سعید عزت الهی در میانه زمین به میدان خواهد رفت.

با مصدومیت اشکان دژاگه و دوری یک ماهه از میادین بعد از مصاف با قطر کی روش تصمیم گرفت از مسعود شجاعی همچون بازی با چین به عنوان بازیساز و کاپیتان در ساختار تهاجمی اش سود ببرد و این بازیکن به عنوان قلب تپنده ایران مقابل ازبکستان وظیفه خطیری بر دوش بکشد.

علیرضا جهانبخش هم دیگر غایب سرشناس ایران در ترکیب اصلی بازی امروز بود. وینگر راست تیم ملی که بعد از آسیب دیدگی در ترکیب آلکمار چند بازی گذشته باشگاه هلندی را از دست داد با وجود این که گفته می شد مشکلی برای بازی ندارد در این دیدار جای خود را به مهدی طارمی داد تا آقای گل فصل گذشته بار دیگر فرصت درخشش با پیراهن ایران را داشته باشد.

شاید سورپرایز بزرگ کی روش در بازی امروز نیمکت نشینی آزمون و استفاده دوباره از رضا قوچان نژاد در پیشانی خط حمله باشد. با توجه به آنالیزهایی که از ازبکستان انجام شد معلوم گردید که ساختار تدافعی این تیم روی توپ های سرعتی ضعف های زیادی دارد؛ سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت از گوچی که شرایط بهتری نسبت به سردار دارد در ترکیب اصلی سود ببرد. آزمون که در 9 بازی این فصل لیگ روسیه هنوز گلی به ثمرنرسانده در چند بازی گذشته تیم ملی هم اصلا خوب بازی نکرد تا در نهایت از ترکیب اصلی خارج و جای خود را به قوچان نژاد بدهد.

604/602

کد خبر: 684099

وب گردی

وب گردی