ابوترابی‌فرد: اداره برخی امور کشور باید به مردم سپرده شود

نایب رئیس اول مجلس نهم گفت: گمان ما این بود که برای اداره بهتر کشور باید دستگاه اداری کشور را بزرگ کنیم ولی این اشتباه بود و باید برای اداره بهتر کشور هر کاری که مردم در کشور می‌توانند انجام دهند به آن‌ها بسپاریم و کارهایی که از عهده مردم بر نمی آید را به دستگاه اداری بدهیم.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، 15 مهرماه در دومین اجلاسه کنگره عظیم شهدای استان، با اشاره به خطبه نخست امام حسین(ع) هنگام ورود به کربلا و توجه به حرکت انبیای الهی مبتنی بر توحید و معرفت خداوند، گفت: اگر وصایای امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم همه نشان از حرکت بر مبنای توحید است.

وی با اشاره به اینکه شهدا جز برای خدا قدرت دیگری قائل نبودند، افزود: شهدا قدرت خدا را حاکم می دانستند و ما نیز امروز و فردا باید با نگاه توحیدی نقشه راهمان را روشن کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین (ع) را بی اعتنایی به مرگ خواند و افزود: شهدا قبل از شهادت زیبا بودند ولی آن‌ها با انتخاب شهادت زیبایی خود را صدها برابر کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دو حاجت بسیار والا دارند و اولین آن‌ها فرج امام عصر(عج) است، گفت: دومین حاجت رهبری نائل آمدن به مقام رفیع شهادت است که این اقتدای واقعی به امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد قدرتمند بودن ایران در جهان و منطقه را مرهون روحیه فداکاری و شهادت طلبی شهدا و رهبری دانست و اظهار کرد: مقاومت‌های اسلامی در سوریه، لبنان، عراق، یمن، فلسطین و سراسر عالم محصول مدرسه‌ای است که آموزگازان آن شهدای ما هستند.

عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه اشتیاق امام حسین به شهادت را وصف ناپذیر خواند و تصریح کرد: این مدرسه عاشوراست و شهدا به این مدرسه اقتدا کردند.

وی راه حسینی را راه عزت و استقلال و آزادگی خواند و گفت: راه حسینی ما را بر استکبار جهانی پیروز کرده و ستون فقرات آمریکا و قدرت‌های زیاده خواه جهان را خواهد شکست.

عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه کسبه و بازاریان را به تلاش و صداقت و امانت داری توصیه کرد و رضای خدا را شاخص تمام اعمال خواند و افزود: مدیران و مسئولین و کارکنان دولت نباید مانعی در برابر توسعه کشور باشند و کشور به یک حرکت اصلاحی برای اصلاح نظام اداره، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری، ارتقای کارایی و ایفای مسئولیت در راستای اقتصاد مقاومتی نیاز جدی دارد.

وی با بیان اینکه آنچه این روزها می شنویم گوشه‌ای از مشکلات نظام اداری ماست، گفت: این مشکلات در طول سال‌ها به دلیل عدم مراقبت، غفلت بوده است، گمان ما این بود که برای اداره بهتر کشور باید دستگاه اداری کشور را بزرگ کنیم ولی این اشتباه بود و باید برای اداره بهتر کشور هر کاری که مردم در کشور می توانند انجام دهند به آن ها بسپاریم و کارهایی که از عهده مردم بر نمی آید را به دستگاه اداری بدهیم.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تمام دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی را حاصل صبر در دفاع مقدس دانست و ادامه داد: رشد و توسعه علمی، پزشکی، رشته‌های فنی و دیگر زمینه‌ها حاصل تجربیات ما در دفاع مقدس بود و امروز نیز اقتدار ملی ما در سایه دفاع مقدس رشد کرده است.

وی وحدت ملی، امنیت، تمامیت ارضی، یکپارچگی اقوام مختلف در کشور و اقتدار ایران در منطقه و جهان را مدیون ارزش های دفاع مقدس خواند و افزود: امنیت، رهبری انقلاب و وحدت ملی همه رحمت خدا هستند که در سایه دفاع مقدس بر ما نازل شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: اکنون پرچم امام حسین افراشه است و کسانی که در دفاع از عظمت اسلام و عظمت و مجد مسلمین آماده‌اند زیر این پرچم قرار دارند.

204/201

کد خبر: 684108

وب گردی

وب گردی