ترامپ از اظهارات خود مبنی بر منع ورود مسلمانان عقب‌نشینی کرد

کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از اظهاراتش درباره ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا عقب نشینی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در دسامبر سال گذشته میلادی اظهاراتی علیه مسلمانان مطرح کرده و خواستار ممانعت از ورود آنها به آمریکا شده بود که علتش تیراندازی در سن برناردینو از سوی افرادی بود که تحت امر داعش بودند.

منتقدان گفته بودند که این اظهارات از سوی ترامپ تبعیض آمیز و نقض‌کننده تضمین آزادی مذاهب در قانون اساسی آمریکاست و دموکرات‌ها هم ترامپ را فردی متعصب خواندند.

در ماه های اخیر،‌ ترامپ گفته است که مهاجرت از کشورهایی را که شبه نظامیان در آنها فعال هستند به حالت تعلیق در می‌آورد اما مایک پنس، معاون ترامپ روز پنجشنبه گفت که نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از موضع خود مبنی بر ممنوعیت تام ورود مسلمانان به آمریکا عقب نشینی کرده است.

مایک پنس در مصاحبه‌های تلویزیونی گفته که اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود مهاجرت افراد را از "کشورهایی که در آنها تروریست‌ها و شبه نظامیان فعال هستند"، به حالت تعلیق در می‌آورد.

وی در پاسخ به سوالی از سوی شبکه خبری MSNBC درباره اینکه ترامپ می‌خواهد ورود همه مسلمانان به آمریکا را منع کند، گفت: اصلا اینطور نیست، او فقط به دنبال عدم ورود مهاجران از کشورهایی است که در آنها تروریست‌ها فعال هستند.

206

کد خبر: 684165

وب گردی

وب گردی