قهرمانی: شایعات بلای جان بازار سرمایه/پیش بینی صنایع برتر در نیمه دوم سال 95

کارشناس بازار سرمایه گفت: شایعات حاکم در بازار یکی از عوامل تاثیرگذار در روند منفی بازار سرمایه است.

محمدامین قهرمانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسکانیوز پیش بینی خود از روند معاملات بورس در نیمه دوم سال جاری را اینگونه بیان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال به طور قطع بهتر از نیمه نخست سال خواهد بود.

وی به صنایع برتر در نیمه نخست سال اشاره کرد و گفت: تا شهریور ماه سال جاری صنعت قندی ها، دارویی ها و همینطور فلزات و معدنی ها به عنوان صنایع برتر محسوب می شوند.

قهرمانی با اشاره به صنایع برتر در نیمه دوم سال جاری افزود: صنعت خوردو، دارو و احتمالاً صنعت حمل و نقل و لیزینگ را می توان به عنوان صنعت برتر در نیمه دوم سال جاری به شمار آورد.

کارشناس بازار سرمایه درباره گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت های بورسی گفت: در گزارشات 6 ماهه گروه خودرویی ها، حمل و نقل و لیزینگ نسبت به باقی صنایع با وضعیت مطلوبی همراه خواهند بود و به طور قطع گزارشات خوبی را با خود به همراه دارند که این امر کمک زیادی به بازار می کند.

وی درباره نیازهای بازار سرمایه جهت بهبود روند کلی گفت: در حال حاضر شایعات منفی مطرح شده است که بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده است و نوسانات زیادی را ایجاد کرده. اگر بخواهیم روند رو به رشد بازار سرمایه جهتی مثبت به خود بگیرد باید کمک کنیم این شایعات را تمام شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار از لحاظ بحث های سیاسی به ثبات رسیده، نرخ ارز ثابت شده و همینطور وضعیت گزارشات 6 ماهه شرکت ها مشخص شده است اما چیزی که تا حدودی باعث عملکرد منفی بازار شده اخبار و اطلاعاتی است که در بازار پراکنده می شود.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه در دوره مشابه سال گذشته گفت: همچنین ارزش معاملات در سال جاری نشانگر وضعیت مطلوب کنونی بازار سرمایه نسبت به سال گذشته است که تا حدودی می توان گفت وضعیت اقتصادی کنونی باعث بهبود روند بازار سرمایه شده است.

602/401

کد خبر: 684230

وب گردی

وب گردی