بیانیه مشترک زیست محیطی میان آلمان و ایران طی 15 ماه آینده اجرا می شود

نایب رییس اول مجلس آلمان با اشاره به بیانیه مشترک زیست محیطی بین دو کشور که قرار است طی برنامه کاری 15 ماهه به اجرا درآید، از این توافق اعلام حمایت کرد و گفت: اگر لازم باشد از این سند همکاری در مجلس آلمان حمایت کرده و پشتیبان تعمیق همکاری های زیست محیطی دو جانبه خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه ابتکار در پست اینستاگرامی خود نوشت: دیروز در دیدار خانم با کلودیا روث نایب رییس اول مجلس آلمان با اشاره به اینکه آلمان با افغانستان همکاری های گسترده ای شامل تخصیص منابع گوناگون مالی و کارشناسی دارد، پیشنهاد کردم در چارچوب همکاری سه جانبه میان ایران، آلمان و افغانستان موضوع مجموعه تالاب های بین المللی هامون دنبال و از این طریق امکان طرح حفاظت و احیای اکولوژیکی این تالاب که اخیرا به عنوان ذخیرگاه زیست کره در یونسکو به ثبت رسیده، مورد بحث و پیگیری قرار گیرد.

او ادامه داد:نایب رییس مجلس آلمان با استقبال از این پیشنهاد، گفت این همکاری و راههای تحقق آن را مورد بررسی قرار می دهد.

ابتکار افزود: دیروز علاوه بر ملاقاتی با رییس کمیته محیط زیست مجلس آلمان و جمعی از اندیشمندان و محققین آلمانی از مجموعه تولیدی شرکت BASF آلمان نیز بازدید کردم که تغییر از مسیر اقتصاد خطی و برداشت از منابع طبیعی و تولید پسماندها و آلاینده ها را به مسیر اقتصاد گرد یا دایره ای هدف قرار داده، به گونه ای که پسماند و پساب هر گونه از محصولاتش را به جای اینکه به طبیعت برگرداند، با فناوری های نوین زیست محیطی به مسیر تولید برمی گرداند. به عنوان مثال برق مورد نیاز تاسیسات خود را که معادل برق مصرفی کشور سوییس است از زباله و پسماندهایش به دست می آورد. به این ترتیب به میزان 80 درصد موفق به کاهش آلایندگی آب و خاک به رغم نوع فعالیت های آلوده کننده اش شده است.

کلودیا روث در ادامه توضیحات ابتکار در مورد بیانیه مشترک زیست محیطی بین دو کشور که قرار است طی برنامه کاری 15 ماهه به اجرا درآید، از این توافق اعلام حمایت کرد و گفت: اگر لازم باشد از این سند همکاری در مجلس آلمان حمایت کرده و پشتیبان تعمیق همکاری های زیست محیطی دو جانبه خواهد بود.

602/106

کد خبر: 684240

وب گردی

وب گردی