مهمترین دلیل افزایش سن ازدواج جوانان مشکلات مالی است

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ازدواج یک موضوع چند عاملی و چند فاکتوری است، گفت: ازدواج همواره با کنار هم قرار گرفتن تعداد بسیاری از عوامل از سطح فردی تا بین المللی صورت گرفته و مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر ناصر صبحی در یک میزگرد رادیویی که با موضوع بررسی افزایش سن ازدواج و خطرات آن و با حضور دکتر طیبه میرزا اسکندری کارشناسی اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه برگزار شد، افزود: وقتی سبک زندگی انسان تغییر کند، انتظارات افراد عوض شده و در پی آن ملزومات زندگی فردی دستخوش تغییرات جدی می شود.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش با اشاره به تاثیر مسایل مختلف در افزایش سن ازدواج، عنوان کرد: افزایش سن ازدواج در هر کدام از اقشار جامعه به دلایل منحصر به افراد صورت می گیرد، برای مثال مسایل اقتصادی می تواند در اقشار کم در آمد دلیل افزایش سن ازدواج باشد، به طوری که در اقشار پر درآمد این موضوع لحاظ نمی شود.

طیبه میرزا اسکندری نیز با اشاره به جامعه ی امروزی و شرایط حاضر در عصر جدید، گفت: در جامعه امروزی و کلانشهرهایی با تنوع و گوناگونی اقشار مختلف، وقتی از ازدواج حرف می زنیم، باید تمام مولفه های عصر جدید و کلانشهری امروزی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

او همچنین در ادامه افزود: افزایش سن ازدواج در کشور بیشتر از تمام عوامل و عناصر موجود به مباحث و وضعیت اقتصادی افراد جامعه مربوط می شود.

این فعال فرهنگی با بیان این که بیکاری و عدم وجود کار مناسب در افزایش سن ازدواج موثر است، گفت: جوان زمانی به ازدواج تن می دهد که از آینده مالی خود مطمئن و آسوده خاطر باشد، در غیر این صورت ازدواج برای او مقداری سخت و مشکل خواهد بود.

105/602

کد خبر: 684253

وب گردی

وب گردی