وقتی  اتباع خارجی همسران ایرانی خود را تنها می گذارند!

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خدمات ارائه شده از سوی این نهاد به زنان ایرانی اتباع خارجی و فرزندانشان را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر فاطمه رهبر با اشاره به اهمیت خدمات رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) به تمامی اقشار جامعه ایرانی گفت: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی از جمله مسایلی است که طی سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای برخی زنان ایرانی و فرزندانشان به ویژه در استان های مرزی مثل خراسان رضوی ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه در پاره ای موارد همسران این زنان آنها را با چند فرزند تنها گذاشته و به کشور و زادگاه خود بر می گردند، تاکید کرد: در این موارد زن ایرانی با چند فرزند بدون سرپرست می ماند و باید چتر حمایتی نهادهای دولتی و غیر دولتی مانع از آسیب مضاعف برای آنها شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ادامه داد: در برخی موارد گفته می شود که کمیته امداد از زنان ایرانی که همسر خارجی دارند حمایت نمی کند که این مساله صحیح نیست.

رهبر اضافه کرد: البته حمایت کمیته امداد از این افراد دائمی نیست بلکه این زنان و فرزندانشان به دلیل اینکه بی سرپرست یا بدسرپرست محسوب می شوند، به طور موقت از برخی خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: خدمات موردی، تک خدمتی و چند خدمتی در حال حاضر به این گروه از زنان ارائه می شود.

او خدمات کمک معیشت و درمان را از جمله فعالیتهای کمیته امداد برای زنان دارای همسر اتباع خارجی دانست و گفت: کمکهای کمیته امداد همچنین به فرزندان این زنان تعلق می گیرد و کودکان این زنان می توانند همچنین از کمک هزینه تحصیل دانش آموزی و دانشجویی برخوردار شوند.

رهبر با بیان اینکه ارائه کمک هزینه جهیزیه نیز به دختران این دسته از زنان تعلق می گیرد، اضافه کرد: تنها خدمتی که کمیته امداد امکان ارائه آن به زنان ایرانی اتباع خارجی را ندارد، خدمت مسکن است که به دلیل گران قیمت بودن، شرایط ارائه آن فراهم نیست.

105/602

کد خبر: 684259

وب گردی

وب گردی