6 ماه زندان مجازات معلم گروگانگیر و شاگردانش

معلمی که با همکاری چند دانش‌آموز پسر یک فروشنده خودرو را برای تسویه حساب 60 میلیونی ربوده بود با رأی قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام مشارکت و مباشرت به آدم‌ربایی هر یک به 6 ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از 24 مرداد سال 94 و در پی مراجعه مردی به کلانتری پیشوا کلید خورد. این مرد که فروشنده خودرو بود به مأموران گفت: پسرش از سوی افراد ناشناس ربوده شده و آدم‌رباها برای آزادی‌اش 300 میلیون تومان پول خواسته‌اند.
تحقیقات پلیسی برای شناسایی آدم‌رباها آغاز شده بود که شاکی بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و گفت: سرکرده آدم‌رباها معلم پسرش است که به خاطر اختلاف‌های مالی گروگانگیری کرده است. او گفت: «امروز معلم پسرم که از چندی پیش بر سر معامله ماشین، 60 میلیون تومان به او بدهکار شده بودم با من تماس گرفت و گفت پسرم را دزدیده و از من خواست طلبش را پس بدهم تا پسرم را آزاد کند.با کشف این سرنخ‌، محل‌های تردد گروگانگیر تحت تعقیب نامحسوس پلیس قرار گرفت و طولی نکشید که با کشف مخفیگاه او و چهار همدستش و محل نگهداری گروگان در باغی اطراف پایتخت، مرد گروگانگیر و چهار دانش‌آموز همدستش دستگیر و پسر 18 ساله نیز آزاد شد.
با دستگیری و اعتراف متهمان که از دانش‌آموزان معلم بودند کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی در اختیار قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت.قضات شعبه پس از شنیدن اظهارات آنها و شور، معلم و شاگردانش را با توجه به شرایط ویژه متهمان به 6 ماه حبس – برای هر متهم- محکوم کردند.

602/106

کد خبر: 684302

وب گردی

وب گردی