رئیس «آسیفا» با دو مستند به سینماحقیقت آمد!

روانبخش صادقی رئیس انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) با دو فیلم مستند «سنگ و مه» و «سازهای شهر»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، مستند «سنگ و مه» نگاهی فرم‌گرا به ایستایی سنگ‌ها و سیالی مه در امتداد زمان دارد. «سازهای شهر» نیز ضمن مرور بر انواع و اشکال دودکش‌ها در شهر تهران، در صدد ارائه‌ی نگاهی دیگر به مقوله‌ها و اجزای کلان شهرهاست.

این دو اثر مستند کوتاه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روانبخش صادقی، در سال 1395 تولید شده و برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

وی متولد سال 1349 در شهر خلخال و فارغ‌التحصیل کارشناسی تولید با گرایش کارگردانی انیمیشن از دانشگاه صدا‌وسیما است. در کارنامه فیلمسازی او، ساخت آثاری چون جنگ هرگز، سر عشق، یک عشق دیرپای، مسافر، قصه‌های سرزمین من، یکی بود یکی نبود سرزمین من ایران بود، آب، لذت دانایی، قطرات انسانی و... به چشم می‌خورد.

از جمله افتخارات صادقی در عرصه‌ی سینمای انیمیشن هم می‌توان به کسب عنوان بهترین فیلم انیمیشن در جشن صد سالگی سینمای ایران، بهترین انیمیشن در چهارمین جشن خانه سینما، بهترین فیلم بخش نیو مدیا در جشنواره زاگرب 2006، منتخب 25 انیمیشن تلویزیونی در جشنواره انسی 2003، بهترین دستاورد فنی و هنری از جشنواره فجر، بهترین انیمیشن در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا و... اشاره کرد.

* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

502502

کد خبر: 684340

وب گردی

وب گردی