تهران- ایسکانیوز: معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی خبر داد: بسته حمایتی کسب و کار بین الملل فنآورانه تدوین شده و تا دو هفته دیگر فراخوان آن اعلام می شود.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس علی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری، در نخستین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و کسب و کار بین الملل، تصریح کرد: در حال حاضر دو پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان ایرانی در کشورهای عراق و چین راه اندازی شده است و به زودی پایگاه سوم در کشور افغانستان راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: در آینده نیز دو پایگاه صادراتی نیز راه اندازی خواهد شد که این پایگاه ها باعث گسترش صادرات محصولات دانش بنیان که یک موضوع جدید در بحث صادرات است می شود.


معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، با اشاره به اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه صادرات محصولات تولیدی، بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان در زمینه صادرات چندان اطلاعات درستی ندارند، کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان را تاسیس کرده ایم تا شرکت ها به این سایت مراجعه کرده و از خدمات این کریدور استفاده کنند.


وی خاطرنشان کرد: در این پایگاه تخصصی ترین واقعیات موجود در جامعه را برای شرکت های دانش بنیان ارائه می شود تا این شرکت ها با علم کافی وارد بحث صادرات شوند.


بیرنگ اظهار کرد: ظرفیت شرکت های دانش بنیان به حدی است که این شرکت ها می توانند به راحتی محصولات خود را به دیگر کشورها صادر کنند به همین دلیل برخی از این شرکت ها را در نمایشگاه های بین المللی شرکت می دهیم تا محصولات خود را به نمایش گذاشته و خود را معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سایت، حمایت از ایجاد شبکه صادراتی الکترونیکی و مخابراتی است که با همین هدف قرار است 300 محصول دانش بنیان در حوزه مخابرات، برق و الکترونیک توسط شبکه خصوصی شناسایی و مشاوره های فنی و تجاری نیز به شرکت های فعال در این زمینه ارائه کنند.


معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی افزود: عضویت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی از دیگر اقداماتی بود که برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان انجام داده ایم.
وی بیان کرد: تدوین سند راهبرد ملی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان نیز از دیگر اقداماتی بود که تلاش کردیم با این سند خلاهای موجود در زمینه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان را رفع کنیم.


بیرنگ با اشاره به اقدامات در دست اجرای این کمیسیون، گفت: عقد تفاهم نامه با شرکت سهامی نمایشگاهی، انعقاد تفاهم نامه با اعضای شبکه پشتیبانی تجارت تکنولوژی کشور، تشکیل کارگروه مشترک با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، ایجاد بانک اطلاعاتی کالاها و خدمات دانش بنیان صادراتی، ایجاد پایگاه صادراتی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و غیره از اقدامات آتی این کمیسیون است.

کد خبر: 68438

وب گردی

وب گردی