امروز؛ پایان مهلت ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک و اطلاع رسانی راهور تهران از پایان مهلت ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی تا ساعت 17 امروز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ مرادی در گفتگو با شبکه خبر افزود: به مناسبت هفته ناجا و با موافقت فرمانده ناجا تسهیلات ویژه ای برای آن دسته از رانندگان و مالکان خودروها و موتورسیکلت هایی که به علت تخلفات رانندگی توسط پلیس متوقف و به پارکینگ ارجاع شده بود در نظر گرفته شده است.

او گفت:‌ فارغ از مدت زمان توقیف این وسایل نقلیه، به محض اینکه مالکان به ستادهای ترخیص مراجعه کنند با ارایه سند احراز مالکیت وسیله نقلیه آنها رفع توقیف می شود .

سرهنگ مرادی ادامه داد:‌ این تسهیلات شامل وسایل نقلیه ای می شود که توسط پلیس توقیف شده و خودروهایی که بنا به شکایت و دستور مقام قضایی توقیف شده است نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او تصریح کرد: آغاز ترخیص خودرو با این تسهیلات از 8 مهر به مدت 10 روز در نظر گرفته شده و تمدید نخواهد شد.

سرهنگ مرادی افزود:‌ مالکان وسایل نقلیه توقیفی تا ساعت 17 امروز فرصت دارند برای ترخیص خودرو مراجعه کنند.

او گفت:‌ چنانچه خودرو شهروندی به هر علتی حتی در روزهای اخیر توقیف شده باشد فارغ از مدت زمان توقیف به محض مراجعه مالک به ستاد رفع توقیف، خودرو وی شامل بخشودگی زمان توقیف شده و ترخیص می شود.

سرهنگ مرادی در پاسخ به این سوال که تکلیف خودروها و موتور سیکلت هایی که مالکان آنها مراجعه نکنند چه می شود؟ تصریح کرد: چنانچه مالکی مراجعه نکند توقیف خودرو مسیر قانونی را طی خواهد کرد و زمان 7 روز تا یک ماه توقیف برای این وسایل نقلیه اعمال خواهد شد.

سرهنگ مرادی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان ترخیص خودرو و موتورسیکلت صورت گرفته است افزود:‌ طی روزهای گذشته نزدیک به 10 هزار موتورسیکلت و خودرو در سطح شهر تهران رفع توقیف شده است، ضمن اینکه مالکان خودروها برای رفع ترخیص مراجعه کرده اند.

او درباره میزان خودروها و موتورسیکلت های باقی مانده در پارکینگ ها گفت:‌ در حال حاضر قریب به 50 هزار موتورسیکلت در پارکینگ ها وجود دارد که مالکان آنها برای رفع توقیف مراجعه نکرده اند.

سرهنگ مرادی افزود:‌ با توجه به شرایط خاص موتورسیکلت ها و مشکلاتی که ممکن است برای مالکان پیش بیاید خیلی از رانندگان این وسایل نقلیه برای رفع توقیف مراجعه نمی کنند.

602/703

کد خبر: 684480

وب گردی

وب گردی