اعطای جایزه های تحصیلی به دانشجویان نوورود دانشگاه‌ها در سال تحصیلی 96-1395

دانشجویان جدید دانشگاه­‌های کشور از تاریخ 15/7/1395 تا 5/8/1395 می­توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، فرایند نام­ نویسی از دانشجویان جدید دانشگاه­‌ها برای بهره­‌مندی از جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان به شرح ذیل است:

1.دانشجویان نوورود و متقاضی جایزه­‌های تحصیلی (در دوره­‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) از تاریخ 15/7/1395 تا 5/8/1395 می­‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد (به نشانی http://soraya.bmn.ir) اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری و گزینۀ «درخواست استفاده از جایزه­‌های تحصیلی» را فعال کنند.

2.شرط لازم : متقاضیان برای بهره‌مندی از این جوایز باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی باشند:

الف.کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملّی و جهانی

ب. کسب رتبة برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور (رتبه‌های کشوری زیر 1000 ورود به دورة کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای در گروه‌های ریاضی و فنی، تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی، رتبه‌های زیر 50 در مجموعة امتحانی در دورة کارشناسی ارشد)

ج. کسب رتبة اول تا سوم در المپیادهای ملّی دانشجویی

د. کسب رتبة برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی

ه. کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه‌ها

و. کسب عنوان دانشجوی نمونة کشوری

ز. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی،پژوهشی،‌ فنّاورانة مورد تأیید بنیاد

ح. برگزیده شدن در مسابقات قرآنی مورد تأیید بنیاد

ط. فعالیت‌های هنری یا ادبی برجسته

ی. برگزیده شدن در مسابقه‌های ملی و جهانی مهارت

ک. ثبت اختراع برگزیده براساس آیین‌نامة شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده

3.شرط کافی: دانشجویان باید اولاً حدنصاب لازم را از فعالیت‌های نخبگانی (شامل فعالیت­های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) به‌دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند.

یادآوری: بررسی داشتن حد نصاب لازم و کسب بیشترین امتیاز در بین متقاضیان، بر اساس فعالیت‌های نخبگانیِ اعلامیِ متقاضی، توسط سامانة اطلاعاتی بنیاد محاسبه می‌شود.

4.مصادیق فعالیت‌های نخبگانی دارای امتیاز به شرح زیر است:

الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و ...)

ب. کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد

ج. کسب رتبة برتر در آزمون‌های علمی (مانند کنکور، آزمون های سراسری علوم پزشکی، المپیادهای دانشجویی و ...)

د‍. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی،پژوهشی،‌ فنّاورانة مورد تأیید بنیاد(مانند جشنواره های خوارزمی، رازی، فارابی، رویش،شیخ‌بهایی و...)

ه‍. برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های‌قرآنی مورد تأیید بنیاد

5.دانشجویان زیر در اولین سال ورود به دانشگاه، بدون محاسبه امتیاز، مشمول جایزه­های تحصیلی می­شوند ولی لازم است در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد نام‌­نویسی و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

الف. برگزیدگان حائز مدال طلا، نقره یا برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش‌­آموزی

ب. برگزیدگان حائز رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملّی دانشجویی (در سال برگزیده شدن)

ج. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 150 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه علوم ریاضی و فنی

د. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 100 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه علوم تجربی

ه. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 100 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه علوم انسانی

و. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 100 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه هنر

6.باتوجه به اینکه امتیازهای دانشجویان به کمک نرم‌افزار تخصصی محاسبه می‌شود لازم است:

6-1. همة اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود.

6-2. فرصت نهایی برای تکمیل پرونده، پنجم آبان­ماه سال جاری است و ضروری است دانشجویان اطلاعات خود را به همراه مدارک مثبته حداکثر تا این تاریخ در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کنند.

7. دانشجویانِ ورودی سال‌­های گذشته که به هر دلیلی نتوانسته­‌اند پیشتر درخواست بهره­‌مندی از جایزه­‌های تحصیلی را در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ثبت کنند، مجازند از این فرصت برای ثبت درخواست استفاده کنند و در صورت کسب امتیاز لازم و وجود ظرفیت، در فهرست برگزیدگان قرار خواهند گرفت.

یادآوری مهم 1: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این جایزه بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.

یادآوری مهم 2: تحویل اطلاعات ،‌ بررسی اطلاعات و اعلام نتایج صرفاً از طریق سامانة اطلاعاتی بنیاد و به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد و بنیاد به هیچ عنوان پاسخ‌گوی حضوری نیست.

یادآوری 3: دانشجویان گرامی برای اطلاع از مفاد مقررات جایزه‌­های تحصیلی می­توانند به وبگاه بنیاد ملّی نخبگان )به نشانی (http://www.bmn.ir مراجعه فرمایند.

108/108

کد خبر: 684530

وب گردی

وب گردی