نذر خون ،نذری از جنس نوعدوستی و نجات بیماران است

چند سالی است که در کنار تمام نذورات دیگر که در ماه محرم انجام می شود استقبال خوبی از طرح نذر اهدای خون توسط اهداکنندگان برای نجات بیمارن نیازمند انجام می شود و امسال نیز این طرح از آغاز محرم ،به ویژه تاسوعا و عاشورا تا اربعین حسینی ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، چند سالی است که در کنار تمام نذورات دیگر که در ماه محرم انجام می شود استقبال خوبی از طرح نذر اهدای خون توسط اهداکنندگان برای نجات بیمارن نیازمند انجام می شود و امسال نیز این طرح از آغاز محرم ،به ویژه تاسوعا و عاشورا تا اربعین حسینی ادامه دارد.

چند سالی است که به دلیل استقبال گسترده مردم در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی طرح نذر خون از سوی انتقال خون راه اندازی شده است و مردم عزادار حسینی با اهدای خون خود که گرانمایه ترین نوع اهدای و انفاق و کمک به همنوع محسوب می شود به کمک بیماران نیازمند به خون می شتابند و زمزمه حیات را دو باره در دل های بیماران به جریان می اندازند و نشان می دهند در تمام صحنه های یار و یاور نیازمندان به خصوص نیارمندان حوزه سلامت هستند.


مدیر کل انتقال خون استان تهران با اعلام رسمی آمادگی مراکز اهدای خون از شهروندان تهرانی خواست به علت ازدحام جمعیت داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به طرح بزرگ نذر خون با شروع محرم تا ارببعین حسینی بپیوندند.


سید مرتضی طباطبایی افزود: نیاز بیماران به خون و فرآوردهای خونی همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست و همچنین به دلیل کوتاه بودن عمر برخی از فرآورده های خونی و نیز ازدحام برای اهدی خون در ایام خاص مانند تاسوعا و عاشورا بهتر است اهدا کنندگان با برنامه ریزی و ثبت نام در طرح نذر خون اهدای خون را تنها به این زمان های خاص موکول نکنند.


او از اهدا کنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال ) خواست این اهدا کنندگان برای اهدای خون براساس برنامه ریزی خود برای اهدای خون مراجعه کنند و تا ایام محرم و تاسوعا و عاشورا به دیگر اهدا کنندگان اختصاص یابد.


طباطبایی گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی 8 مرکز و همچنین دو تیم سیار در استان تهران برای خون گیری فعال است.


او گفت: مرکز انتقال خون وصال در خیابان وصال شیرازی تهران در روز تاسوعا از 8 صبح تا پایان زمان برگزای مراسم عزاداری و در روز عاشورا از ساعت 7 صبح تا پایان مراسم فعال است.


در عاشورای حسینی سال گذشته 2هزار و 449 فرد به مراکز اهدای خون تهران مراجعه کردند که از این شمار 2هزار و 135فرد موفق به اهدای خون و ادای نذر خود دراین روز شدند و همچنین در سال قبل از آن (1393)در همین روز (عاشورا) یک هزار و934 تن موفق به اهدای خون شدند.

602/109

کد خبر: 684601

وب گردی

وب گردی