الهام علی‌اف: آمریکا از اشغالگری ارمنستان حمایت می‌کند

رئیس جمهوری آذربایجان گفت که منطقه ناگورنو_ قره‌باغ، متعلق به این کشور است اما آمریکا از ارمنستان و "اشغالگری غیرقانونی" این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ورلد بولتن، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفت: آمریکا از سیاست اشغالگری ارمنستان حمایت می‌کند.

وی در سخنرانی در جریان یک نشست وزرای کابینه دولتش گفت: شما احتمالاً بیانیه‌های اخیر آمریکا را شنیده و خوانده‌اید و مردم جمهوری آذربایجان نیز از آن خبر دارند. به طور خلاصه باید گفت که این بیانیه‌ها "شگفت‌آور" هستند. دستکم این عادلانه نیست که تقصیر حل‌وفصل نشدن یک جنگ را به دوش جمهوری آذربایجان بیندازیم.

وی با اشاره به این نظریه روسای جمهور آمریکا، روسیه و فرانسه مبنی بر اینکه وضعیت موجود غیرقابل پذیرش است گفت: آیا این بیانیه آنها با بیانیه‌های دیگرشان همخوانی دارد؟

علی‌اف افزود: این درست است که هیچ اقدام عملی به رغم این نظریه انجام نشده اما مطرح شدن این نظریه موفقیت بزرگ ما است. با مطرح شدن یک چنین بیانیه جدی که می‌گوید دوطرف مقصر هستند و طرفین آمادگی لازم را نداشته و این مساله حتی از درگیری فلسطین – اسرائیل پیچیده‌تر است به نوعی حمایت از سیاست اشغالگری ارمنستان است. هیچ توضیح دیگری برای این وجود ندارد.

رئیس جمهور آذربایجان خاطر نشان کرد: این درست است که امروز بیانیه‌های مختلفی مطرح می‌شود اما هیچ کدام آنها پیش‌زمینه نداشته و به درستی درک نمی‌شود ما همه چیز را به خوبی می‌فهمیم و در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم. وقتی یک چیزی جایی گفته می‌شود بلافاصله در جای دیگر انعکاس می‌یابد. ما یک چنین بیانیه‌هایی رانمی‌پذیریم و معتقد هستیم این بیانیه‌ها باید در سطوح عالی اصلاح شود.

الهام علی‌اف، در ادامه گفت: پشت درهای بسته مذاکرات فراوانی انجام می‌شود و جمهوری آذربایجان با فشارهای فراوانی برای راضی شدن به استقلال ناگورنو قره‌ باغ، روبه رو است. ما این صحبت‌ها را علنی نمی‌کنیم زیرا دیپلماسی قوانین خودش را دارد.

وی همچنین به کمپین‌های توهین، تهمت و افترای رسانه‌های غربی و سازمان‌های غیردولتی علیه جمهوری آذربایجان و دستور دادن به ستون پنجم در این کشور برای استفاده از این کمپین‌ها علیه جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

علی‌اف گفت که هدف همه این کمپین‌ها راضی کردن جمهوری آذربایجان به استقبال ناگورنو قره‌ باغ است.

وی هشدار داد: چنین اتفاقی تا زمانی که ما کشور را اداره می‌کنیم نخواهد افتاد و رفراندوم نیز نشان داد که ما تا مدت زیادی کشور را اداره خواهیم کرد. جمهوری آذربایجان با این ایده موافقت نخواهد کرد و ناگورنو قره‌ باغ بخش تفکیک ناپذیر سرزمین تاریخی ما است و ما باید تمامیت ارضی خود را بازیابی کنیم.

ایسنا

208/201

کد خبر: 684618

وب گردی

وب گردی