امضای تفاهمنامه ی نفتی بین ایران و روسیه

شرکت ملی نفت ایران و شرکت تاتنفت روسیه، تفاهمنامه مطالعه میدان نفتی دهلران را امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز،به گزارش روز شنبه وزارت نفت، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) میان «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «نیل ماگانف» مدیرعامل شرکت «تا‎تنفت» روسیه امروز (شنبه) امضا و قرار شد این شرکت کار مطالعاتی خود را روی میدان نفتی دهلران آغاز می‎کند.

ماگانف در این مراسم با استقبال از فراهم شدن زمینه همکاری با شرکت ملی نفت ایران، قابلیت‎ها و ظرفیت‎های شرکت تاتنفت را معرفی کرد و گفت: این شرکت در بخش‎های مختلف زیرمجموعه صنعت نفت، از بالادست تا پایین‎دست فعالیت می‎کند.

وی با بیان اینکه استخراج نفت، ازدیاد برداشت، پالایش نفت، ماشین سازی و ساخت تجهیزات از شاخه‎های کاری مختلف تاتنفت است، افزود: تربیت و در اختیار داشتن نیروهای متخصص و بهره‎مندی از انواع فناوری‎های روزآمد از دیگر ویژگی‎های این شرکت است.

ماگانف با یادآوری فعالیت‎های شرکت تاتنفت در نقاط مختلف جهان، ابراز امیدواری کرد که این تفاهمنامه مطالعاتی، زمینه گسترش همکاری‎های آینده 2 شرکت را فراهم کند.

بر پایه این گزارش ، میدان نفتی دهلران در 22 کیلومتری جنوب غربی دهلران در استان ایلام واقع شده است و حدود پنج میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد.پیش از این شرکت لوک اویل روسیه نیز تمایل خود برای حضور در پروژه های بالادستی صنعت نفت (اکتشاف و تولید) را اعلام کرده و بر این اساس، قرار است توسعه شماری از میدان های نفتی به این شرکت روسی واگذار شود.

404/602

کد خبر: 684648

وب گردی

وب گردی