رحیمی: هردولتی در آمریکا سر کار بیاید باید به اجرای برجام متعهد باشد/ اظهارات ضد ایرانی دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه مصرف انتخاباتی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: برجام یک سند بین المللی است و نه تنها دولت آمریکا بلکه دیگر کشورهای 1+5 به اجرای آن متعهد هستند.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به طرح ادعاهایی علیه ایران در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا اظهار کرد: موضوع ایران موضوعی است که همیشه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مستمسک تخریب رقیب به صورت متقابل بوده و اتفاق جدیدی هم نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم افزود: امروز نیز در جریان این انتخابات، هر دو نامزد در فضای پسا برجام ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کنند که غیر از بهره برداری در انتخابات و تخریب رقیب هیچ بهره دیگری از آن نمی برند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تصریح کرد: ادعاهایی که مطرح می شود چه از طرف دموکرات ها و چه از سوی جمهوری خواهان باشد و چه در مجلس نمایندگان و سنا و یا از طرف کاندیداها مطرح شود، موضوعیت طرح شدن ندارد و تنها موضوعیت آن انتخابات است که با هدف تخریب رقیب و نه با هدف برخورد با ایران صورت می گیرد.

رحیمی ادامه داد: ممکن است که مواضع تندی که از سوی دونالد ترامپ در برابر ایران اتخاذ می شود از جمله اینکه او گفته بود برجام را پاره می کند، در نگاه اولیه این باشد که سیاست جمهوری خواهان و استراتژی آن ها باشد ولی تحلیل واقعی و ارزیابی واقع بینانه این است که تنها مصرف انتخاباتی و تبلیغاتی دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هر دو نامزد انتخابات آمریکا به خوبی می دانند که برجام یک سند بین المللی است و نه تنها دولت آمریکا بلکه دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 بر اساس قطعنامه 2231 سازمان ملل به اجرای آن متعهد شده اند و این تعهد هم تعهد سیاسی و هم تعهد حقوقی است و در اصول و قواعد روابط بین الملل هم صرف نظر از تغییر دولت ها، تعهدات آن ها پابرجاست.

204/201

کد خبر: 684672

وب گردی

وب گردی