ثبت بین المللی محصولات نانو هدف دانشگاه آزاد اسلامی/ایران در بین ٦ کشور برتر دارنده فناورى نانو

مدیر کل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:هدف گذاری دانشگاه آزاد برای محصولات فناوری نانو این است که بتوانیم در آینده ثبت بین المللی داشته باشیم و مالکیتش هم برای این دانشگاه و تولید کننده محصول باشد.

داوود ثمری درباره کیفیت برگزاری غرفه دانشگاه آزاد در نهمین جشنواره بین المللی فناوری نانو به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چهارمین دوره پیاپی است که به صورت متمرکز دراین نمایشگاه حضور دارد و 220 محصول از 54واحد دانشگاهی ارایه کرده که این در نوع خودش بی نظیراست چراکه در سالهای اخیر این اولین بار است که با چنین حجمی از محصولات مواجه هستیم واین نشان دهنده پیگری این دانشگاه در بحث فناوری نانو است.

وى خاطرنشان کرد: ما متناظر با ستاد توسعه فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیته توسعه نانو متشکل از افراد برجسته این حوزه را در دانشگاه آزاد اسلامی بوجود آوردیم که کلیه فعالیت های این حوزه اعم از سیاست گذاری و اجرا را برعهده دارد.

مدیر کل ارتباط با صنعت و جامعه ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی 220 محصول با قابلیت تجاری شدن را داریم .نمایشگاه محفل بسیار مناسبی برای یافتن سرمایه گذارانی است که بتوانند این محصولات نانویی را صنعتی کنند و نکته مثبت دیگر وجود سرمایه گذاران خارجی و علاقمند برای این محصولات است.

ثمری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه های نانو به طور تخصصی فعال است، گفت: این دانشگاه از همه مهمتر، علم نانو را در زمینه پزشکی راهبری میکند و امیدواریم که با حمایتهای دانشگاه تیمهای تحقیقاتی را متشکل کنیم و شرکت های دانش بنیانی درست کنیم که سریعتر بتوانند محصولات نانویی را به بازار عرضه کنند و در نتیجه با همکاری همه واحد ها در بحث اقتصاد فناوری هایی از این منظر تلاش داشته باشیم چرا که با توجه به عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل ، این رویداد بسیار خوبی است.

وی با تأکید بر پیشرفت دانشگاه آزاد در زمینه نانو نسبت به 4سال گذشته تصریح کرد: مقالات چاپ شده در حوزه فناوری نانو و پیشرفت و گسترش واحدها و هسته های فناوری نانو به خوبی نشان دهنده بهبود این حوزه در مقایسه با سال های قبل است.

ثمری در خصوص جایگاه فعلی ایران در حوزه نانو تأکید کرد: کشور ما در زمینه علم و فناوری حوزه نانو در جهان توفیق پیدا کرده است.با توجه به آخرین رتبه بندی که در دنیا صورت گرفته، ایران در این زمینه رتبه 6 را بدست آورده است و با افتخار جز 10کشور برتر دنیا در حوزه نانو است.

وی در پایان از ریس کمیته فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی و واحد یادگارامام تشکر کرد ویادآورشد: در نهمین جشنواره بین المللی نانو واحد یادگار امام، تهران جنوب، علوم دارویی و ورامین محصولات خوبی ارایه کردند .

102/108

کد خبر: 684702

وب گردی

وب گردی