توزیع 6 هزار جلد کتاب نذری در اردبیل

مدیر اجرایی دومین دوره آئین نذر کتاب و عضو انجمن مهر امید گفت: در سه روز برگزاری آئین نذر کتاب، حدود 6 هزار جلد کتاب در بین مردم اردبیل به صورت نذری و رایگان توزیع شد.

فاطمه تسبیحی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه پارسال اولین بار این برنامه فرهنگی و مذهبی توسط انجمن مهر امید برگزار شد که مردم با این حرکت ناآشنا بودند بنابراین نیازمند توضیح و توجیه بود اما امسال با توجه به اینکه مردم با آئین نذر کتاب آشنا شده بودند، نیاز خاصی به توضیحات در این مورد احساس نمی شد.

وی با بیان اینکه هم کتاب های اهدایی مردم به غرفه آئین نذر کتاب و هم کتاب های نذری توزیع شده توسط انجمن مهر امید نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: پارسال حدود 3 هزار جلد کتاب توسط انجمن بین مردم به صورت نذری توزیع شد اما این تعداد در سال جاری به حدود 6 هزار جلد افزایش یافت.

مدیر اجرایی دومین دوره آئین نذر کتاب و عضو انجمن مهر امید ادامه داد: مردم در سال گذشته حدود 700 جلد کتاب به غرفه آئین نذر کتاب اهدا کرده بودند که این تعداد در سال جاری به حدود هزار و 500 جلد افزایش یافت.

تسبیحی افزود: افزایش دو برابری کتاب های اهدایی و دریافتی مردم حاکی از این است که نذر کتاب، جایگاه خود را پیدا کرده و این نذر فرهنگی در استان اردبیل پا می گیرد.

وی با بیان اینکه استقبال پرشور مردم از این آئین فرهنگی و مذهبی ما را برای ادامه برنامه تشویق می کند، ادامه داد: استقبال مردم نشان می دهد که در سال های گذشته جای خالی این چنین حرکت هایی جایی بوده است که انجمن مهر امید این خلا را با ابتکار و خلاقیت خود پر کرده است.

کد خبر: 684713

وب گردی

وب گردی