شهرکتاب دوازدهم با پرونده ای درباره محمدرضا شجریان منتشر شد

دوازدهمین شماره مجله شهرکتاب منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ماهنامه شهر کتاب، شهرکتاب در این شماره در بخش تئاتر به بهانه تجدید چاپ نمایشنامه هایی از بهمن فرسی، ضمن مرور این نمایشنامه ها و یادداشتی از محمد چرمشیر درباره فرسی، گزارشی دارد درباره اسناد منتشر نشده ساواک و وزارت فرهنگ و هنر درباره ممیزی آثار بهمن فرسی در سالهای پیش از انقلاب.

«مضحکه نیهیلیسم ایرانی» عنوان گفتگویی است با مراد فرهادپور که در بخش علوم انسانی این شماره شهرکتاب چاپ شده است. در این بخش همچنین گفتگوهایی می خوانید با تورج اتابکی و کاوه بیات. سوء نیت روشن فکر رادیکال (نقد دو نکته از متن و ترجمه کتاب تجربه مدرنیته، نوشته مارشال برمن) از دیگر مطالب بخش علوم انسانی این شماره مجله شهر کتاب است.

در بخش موسیقی به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد محمدرضا شجریان کتابهای منتشر شده درباره شجریان مرور شده اند و همچنین آلبوم شناسی آثار او چاپ شده است. گفتگو با محمدرضا درویشی از دیگر مطالب بخش موسیقی این شماره شهرکتاب است.

«چگونه مارسل پروست نویسنده بزرگی شد؟»درس گفتاری از رولان بارت است درباره مارسل پروست و رمان «درجستجوی زمان از دست رفته» که با ترجمه احمد اخوت در بخش ادبیات این شماره مجله شهرکتاب چاپ شده است. در این بخش همچنین به مناسبت فرارسیدن مهرماه و باز شدن مدرسه ها گزارشی می خوانید درباره «کتاب های درسی ادبیات و تاثیرشان بر ترغیب دانش آموزان به کتاب خوانی».

در بخش هنرهای تجسمی گفتگوی اختصاصی مجله شهرکتاب با خالدالصباح، عکاس فلسطینی، را می خوانید.

مروری بر کتاب «سینمای فلسطین» و «گزارشی درباره کتاب های مربوط به سینمای سوم در ایران» از جمله مطالب بخش سینما در این شماره مجله شهرکتاب است. در بخش علم پرونده ای درباره کتابهای حوزه آگاهی چاپ شده که بخشی از آن اختصاص دارد به مرور آثار و اندیشه های جان سرل. در این بخش همچنین گزارش اختصاصی شهرکتاب را از سخنرانی جان سرل در آکادمی علوم گوتینگن می خوانید.

در بخش کتاب و نشر مقاله ای می خوانید از سایه اقتصادی نیا درباره کلاس های بی رمق آموزش ویرایش در ایران.

فصلی از رمان منتشر نشده «گفتن در عین نگفتن» از جواد مجابی و شعرهایی از محمود درویش از جمله مطالبی است که در بخش های دروازه عاج و ادبیات همسایه این شماره از شهرکتاب می خوانید.

502502

کد خبر: 684745

وب گردی

وب گردی