زمان اولین اجرای ارکستر ملی با رهبری فریدون شهبازیان مشخص شد

اولین جلسه هماهنگی ارکستر موسیقی ملی با حضور علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی و فریدون شهبازیان رهبر ارکستر موسیقی ملی و نوازندگان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل بنیاد رودکی، در ابتدای این جلسه، فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران گفت: اولین اجرای ما در آذر ماه است و بعد از آن در دی، بهمن و اسفند نیز اجرا خواهیم داشت. با شروع سال آتی نیز، قراردادهای نوازندگان ارکستر تمدید خواهد شد. تا عید نوروز، ما در هر ماه، دو یا سه اجرا خواهیم داشت و ممکن است یک رپرتوار را در سه شب اجرا کنیم؛ رپرتواری که شامل آثار آهنگسازان مطرح سرزمین‌مان و همچنین چند اثر کلاسیک به ‌روز است. در ادامه رپرتوارمان کامل‌تر خواهد شد و ما به آهنگسازان برجسته کشور پیشنهاد کار می‌دهیم.
سپس شهبازیان به حواشی‌های به وجود آمده در گذشته اشاره کرد و گفت: من برای ارکستر یک شورا نیز تشکیل خواهم داد که شما در این شورا مسائل خودتان را بررسی خواهید کرد. شما برای هر اجرایی که در ارکستر ملی ایران به روی صحنه می‌روید، دستمزد جداگانه خواهید گرفت که این مسئله برای‌ ما خیلی مهم است.
ایشان در پایان از همه کسانی که احساس می کنند میتوانند به عنوان نوازنده و یا مشاور به ارکستر ملی ایران کمک کنند دعوت کرد تا در کنار ارکستر ملی باشند.
صفی پور: حقوق ماهانه و بیمه‌ نوازندگان بدون وقفه واریز می‌شود
پس از صحبت‌های رهبر ارکستر ملی ایران، علی‌اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی نیز دقایقی را با نوازندگان ارکستر ملی ایران هم‌صحبت شد. صفی‌پور در ابتدای سخنانش گفت: من سه ماه و ده روز است که در بنیاد رودکی مشغول به کار شده‌ام. ما در این مدت به کمک همکاران‌مان، تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا بتوانیم یک مجموعه خوب و بدون حاشیه تحت عنوان‌ ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران متشکل از رهبران ارزنده ارکستر و نوازندگان با دانش کشورمان شکل بدهیم که خوش‌بختانه ارکستر سمفونیک ما خیلی زود شکل گرفت و برنامه‌هایش اجرایی شد. من می‌خواهم در همین جا به شما نوازندگان ارکستر ملی ایران هم قول بدهم که بیمه‌تان بدون وقفه، پرداخت شود و چه اجرا داشته باشید و چه اجرا نداشته باشید، حقوق پایه ماهانه‌تان را دریافت خواهید کرد. مطمئن باشید هر وقت که ارکستر ملی ایران راه بیفتد، سازهای با کیفیتی هم برای‌تان مهیا خواهد شد و با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با صندوق اعتباری هنرمندان، مشکل بیمه نوازندگان نیز حل شده است.
صفی‌پور در ادامه سخنانش افزود: آقای شهبازیان پیشکسوتی مهربان و استاد گران‌مایه موسیقی است که حضورش برای ما در بنیاد رودکی، غنیمت و افتخار به شمار می‌رود. من مطمئنم که با حضور ایشان، ارکستر ملی ایران روزهای خیلی خوبی را پشت سر خواهد گذاشت.

برای ارکستر ملی ایران تور اروپایی و ایران‌گردی برگزار می‌شود
در بخش دیگری از صحبت‌های صفی‌پور، وی به لزوم هماهنگی بین ارکستر و بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: در نظر است در سال جاری یک تور اروپایی برای ارکستر هماهنگ شود تا نوازندگان در شهرهای مختلف اروپایی برنامه اجرا کنند؛ علاوه‌بر آن، نوازندگان در آینده با ارکستر ملی ایران برای اجرای کنسرت به شهرستان‌های مختلف کشور نیز سفر خواهند کرد.

504502

کد خبر: 684759

وب گردی

وب گردی