یوگا به تسکین کمر درد کمک می کند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، یوگا به اندازه ورزش درمانی در کاهش پشت درد و کمر درد مزمن مناسب و مفید است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، رابرت ساپر، عضو تیم تحقیق از مرکز پزشکی بوستون، در این باره می گوید: «تاثیر و کارآمدی یوگا بسیار در بین افرادی که یوگا کار می کردند، مشخص و بارز بود.»

تحقیق قبلی نشان داده است که یوگا موجب بهبود درد و عملکرد شده و استفاده از دارو را کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد ورزش درمانی در درمان پشت درد بسیا موثر است.

در این مطالعه، محققان ۳۲۰ بیمار بزرگسال را که دارای پشت درد مزمن بوده اما هیچ علت آناتومی مشخصی نظیر تنگی مجرای نخاعی را نداشتند، مورد بررسی قرار دادند. بیماران از لحاظ میزان درد دارای میانگین نمره ۷ از ۱۰ بودند و به معنای واقعی به خاطر پشت درد ناتوان شده بودند. تقریبا سه چهارم آنها دارو مصرف می کردند که داروی مصرفی ۲۰ درصدشان مسکن های شبه افیونی بود.

بیماران به طور تصادفی به یکی از سه گروه تقسیم شدند: یوگا، ورزش درمانی یا آموزش.

جلسات هر دو گروه یوگا و ورزش درمانی به مدت ۱۲ جلسه ادامه داشت و بعد از آن شرکت کنندگان به مدت ۵۲ هفته تحت نظر بودند. به گروه آموزش هم کتابی جامع در مورد پشت درد داده شد.

یافته ها نشان داد وضعیت افراد در گروه های ورزش درمانی و یوگا چندان تفاوتی باهم نداشت، تفاوت این دو گروه با گروه آموزش بسیار چشمگیر بود. افراد گروه های یوگا و ورزش درمانی وضعیت بسیار خوبی داشتند و از شرایط خود بسیار راضی بودند.

704/602

کد خبر: 684763

وب گردی

وب گردی