افزایش قیمت نفت ایران پس از برگزاری نشست الجزایر

قیمت نفت سبک ایران پس از برگزاری نشست الجزایر در هفته منتهی به ٣٠ سپتامبر (٩ مهرماه) با ٣٣ سنت افزایش به ٤٢ دلار و ٦١ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش ایسکانیوز، قیمت نفت در بازارهای جهانی، در هفته های اخیر به ویژه پس از برگزاری نشست الجزایر و توافق با فریز نفتی (تثبیت تولید) رو به افزایش داشته است.

وزیران نفت کشورهای عضو اوپک در حاشیه اجلاس وزارتی مجمع بین المللی انرژی (در 6 تا 8 مهر) گرد هم آمدند و توافق کردند در حمایت از قیمت ها سقف تولید اوپک را کاهش دهند.

بنابراین از ماه نوامبر (آبان - آذر) ٢٠١٦ مجموع تولید نفت کشورهای عضو این سازمان به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت در هفته منتهی به ٣٠ سپتامبر (٩ مهرماه)، قیمت نفت خام سنگین ایران با ٢٥ سنت افزایش به ٤٠ دلار و ٧٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و ٦٣ برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٣ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٦٦ سنت افزایش نشان می دهد.

هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٣ سپتامبر با ٢ دلار و ٢٨ سنت افزایش، ٤٦ دلار و ٧٤ سنت برای هر بشکه معامله شد.
همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ١٣ سنت افزایش ٤٦ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه معامله شد.

افت سطح ذخیره سازی نفت خام در آمریکا نیز عامل موثر دیگر افزایش قیمت در بازار بود؛ بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا سطح ذخیره سازی تجاری نفت خام این کشور در هفته منتهی به ٢٣ سپتامبر (دوم مهرماه) با یک میلیون و ٨٨٠ هزار بشکه در روز کاهش به حدود ٥٠٢ میلیون و ٧٢ هزار بشکه رسید.

در همین هفته، سطح ذخیره سازی فرآورده های میان تقطیر نیز در آمریکا با یک میلیون و ٨٢٠ هزار بشکه کاهش به حدود ١٦٣میلیون بشکه رسید. این درحالی است که عمده پالایشگران فعال در آمریکا، در تلاش برای تولید سوخت های گرمایشی و ذخیره سازی این نوع فرآورده های نفتی برای تامین تقاضا در فصل سرما هستند.

404/602

کد خبر: 684869

وب گردی

وب گردی