دلیل نزدیک شدن عربستان و اسرائیل از نظر کلینتون

از نگاه نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نزدیک شدن عربستان به رژیم صهیونیستی، از مهم ترین نتایج انقلاب های عربی، موسوم به بهار عربی، است.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی ویکی لیکس فاش کرد از نگاه نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نزدیک شدن عربستان به رژیم صهیونیستی، از مهم ترین نتایج انقلاب های عربی، موسوم به بهار عربی، است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این پایگاه افشاگر نوشت، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات های آمریکا نزدیک شدن عربستان و اسرائیل را یکی از مهم ترین نتایج بهار عربی می داند. بر اساس آنچه ویکی لیکس فاش کرد هیلاری کلینتون گفت، همکاری اسرائیل و عربستان تنها در موضوع ایران منحصر نمی شود بلکه این همکاری در موضوع سوریه نیز وجود دارد. وی افزود، نظام سعودی نظام چندان باثباتی نیست، عملکرد ریاض در برابر اخوان المسلمین، عملکرد مسخره ای بود زیرا عربستان خود صادر کننده ایدئولوژی افراطی است که از هر ایدئولوژی دیگری در جهان افراطی تر است. کلینتون ادامه داد، اگر عربستان بخواهد به بهانه فعالیت هسته ای ایران خود را به سلاح هسته ای مجهز کند منطقه را به سمت خطری بزرگ تر سوق خواهد داد.

206/201

کد خبر: 684943

وب گردی

وب گردی