دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با سفیر اتریش در ایران / توسعه همکاری های علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های اتریش در آینده نزدیک

دکتر فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران برای دومین بار در دور مدیدریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر میرزاده رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با استقبال از پیشنهاد سفیر اتریش برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه داد.

وی به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و مواردی را که منجر به شکل گیری بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شد، را برشمرد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه در همه زمینه های علمی درهمه مقاطع دانشجو می پذیرد رتبه دانشگاه در مشارکت در تولید جهانی علم را بر اساس آمار پایگاه علمی ESI 162 در جهان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت حدود 68 هزار استاد و عضو هیات علمی در سراسر کشور، همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را یک فرصت برای هر کشور و هر دانشگاه بین المللی دانست.

دانشگاه آزاد اسلامی درصدد توسعه فعالیت های بین المللی است

دکتر میرزاده به تاثیر علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق تربیت نیمی از فارغ التحصیلان کشور ایران، اشاره کرد و افزود: دانشگاه علاوه بر 4 واحد بین المللی در سال های اخیر 3 دفتر بین المللی در ایتالیا، آلمان و روسیه و یک واحد در عمان راه اندازی کرده است و درصدد توسعه فعالیت های بین المللی است.

وی به بازدید تیم مدیریتی دانشگاه از اتریش و آغاز مذاکرات در خصوص همکاری های بین المللی و تاسیس دفتر این دانشگاه در این کشور اشاره و اعلام آمادگی کرد دانشگاه آزاد اسلامی در اتریش نیز دفتری تاسیس کند.

دکتر میرزاده به فعالیت شبکه بین الملل دانشگاه اشاره کرد و گفت: حرکت ما در این شبکه در دو مرحله انجام شد در محله اول دفتر ما در یک دانشگاه در کشور خارجی که تفاهم نامه همکاری با ما دارد تاسیس می شود و به عنوان یک دفتر مرکزی برای ارتباط با تمام دانشگاه های آن کشور در نظر گرفته می شود.در این مرحله با همکاری واحد مجازی یکی از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی که آموزش ایرانیان و فارسی زبانان مقیم خارج است، میسر می شود.

وی افزود: در فاز اول این امکان برای ما وجود دارد که از امکانات دانشگاه میزبان نیز برای آموزش استفاده کنیم.

دکتر میرزاده به اجرای این فرمول در آلمان، روسیه و ایتالیا اشاره کرد و گفت در روسیه دانشگاه سینرجیا در ایتالیا دانشگاه پلی تکنیک میلان و در آلمان اسن و نوتینگن میزبان دفترهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی این امر را یک مکانیزم مناسب برای توسعه فعالیت های بین المللی دانست و افزود: هر دانشگاهی در تریش می تواند با ما در این شبکه همکاری کند و ما استقبال می کنیم.لیکن لازم است ک یک دفتر مرکزی در یکی از دانشگاه های این کشور داشته باشیم.

دکتر میرزاده ابراز امیدواری کرد: آقای دکتر اشتیفت سفیر اتریش در این زمینه برای تسریع و تسهیل این فرایند اقدام کند.

سفیر اتریش: امکان انجام همکاری ویژه در زمینه آموزش پزشکی و پیراپزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی

سفیر اتریش در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در ایران، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین دانشگاه های ایران است که در کل کشور و استان ها فعال است و دولت اتریش از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و تاسیس نمایندگی دانشگاه در اتریش استقبال می کند.

وی اطلاعات مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار جذاب دانست و گفت: وزارت علوم و آموزش عالی اتریش باید مجوز های تاسیس دفتر یا شعبه دانشگاه در اتریش را صادر کند.

دکتر فریدریش اشتیفت تاسیس دفتر یا شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در اتریش را مثبت ارزیابی کرد.

سفیر اتریش در ایران همچنین به امکان انجام همکاری ویژه در زمینه آموزش پزشکی و پیراپزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

فردریش اشتیفت با بیان اینکه دولت اتریش بسیار علاقمند است که روابط بین الملل خود را توسعه دهد، دانشگاه ها را یکی از بهترین نقاط برای توسعه روابط بین الملل دانست و گفت: ما از همکاری با داشنگاه آزاد اسلامی استقبال می کنیم.

وی به سفر رئیس جمهور اتریش به ایران و امضای تفاهم نامه بین دو کشور برای توسعه همکاری های علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه های اقتصادی بین دو کشور علوم و آموزش عالی بخش قابل توجهی به خود اختصاص داه اند.

سفیر اتریش اظهار داشت: با توجه به استقلال دانشگاه ها در اتریش از دولت، ما می توانیم از ارتباطات مستقیم شما با دانشگاه های اتریش حمایت کنیم.

وی به تحصیل 1 هزار و 600 دانشجوی ایران در اتریش اشاره کرد و گفت برای این دانشجویان بسیار خوب خواهد بود که بتوانند با رویکرد دانشگاه به زبان فارسی تحصیل کنند.

سفیر اتریش در پایان برای برای بازدید از گوشه ای از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی به بازدید از واحد علوم و تحقیقات پرداخت.

102/101

کد خبر: 684980

وب گردی

وب گردی