سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در واحد کرمان برگزار شد

سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی به مدت 4شب و همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان در آمفی تئاتر بوستان پردیس مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام و میراث معنوی نخستین فعالیت واحد کرمان در راستای برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های «صلح و سلام» دانشگاه آزاد اسلامی بود که در اردیبهشت سال جاری با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس، دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و مسئولین لشکری و کشوری به میزبانی واحد برگزار شد.

پس از برگزاری این جشنواره، با پیشنهاد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت دکتر میرزاده، دبیرخانه دائمی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در واحد کرمان راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

در همین راستا سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی با هدف اتحاد و وفاق ملی بین فرهنگهای مختلف ایرانی ، حفظ و انتقال سنتهای قومی به نسل دانشگاهی و دانشجویان جوان دانشگاه ، معرفی آیین‌های سوگ اقوام ایرانی در فضای همدلی ، ترویج و حفظ خرده فرهنگ‌های ایرانی و معرفی آنها به جامعه بویژه قشر جوان ، تقویت هویت ملی در بین جوانان ، تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی و پیام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و تاکید بر بن‌مایه‌های فرهنگی و غنای فرهنگی آیین سوگ در مهرماه وهمزمان با آغاز ماه محرم در واحد کرمان برگزار شد.

در طول زمان برگزاری این سوگواره که علاوه بر استقبال دانشجویان ، کارکنان و خانواده های آنان، مردم و مسوولان شهرستان کرمان در آن حضور یافتند، 10گروه آیینی در قالب های مداحی،مقتل‌خوانی، پرده‌ خوانی، تعزیه، سنگ‌ زنی، نذر معجر ، ورزش زورخانه ای و.. از سراسر کشور به اجرای مراسم آئینی خودپرداختند.

با توجه به تنوع قومی کشورو تأکید مقام معظم رهبری مبنی براستفاده از این تنوع بعنوان یک فرصت برای ایجاد وحدت، برگزاری سوگواره ملی فرهنگ اقوام ومیراث معنوی علاوه برآشنایی مخاطبین باارزشهای دینی و مذهبی، توجه آنها را به تنوعات قومی و جلوههایی که از این نوع به ظهور میرسد جلب نمود.

برگزاری این سوگواره از دو بعد "آشنایی قشر جوان و جامعه باارزشهای عمیق فرهنگ دینی و مذهبی" و "توجه به تنوع قومیتها" بسیار با اهمیت بود که با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع ومناسب و همراهی و همکاری اصحاب رسانه و جراید استان کرمان با استقبال مردم و مسئولان خصوصا قشر جوان همراه بود.

جوان دانشگاه ، معرفی آیین‌های سوگ اقوام ایرانی در فضای همدلی ، ترویج و حفظ خرده فرهنگ‌های ایرانی و معرفی آنها به جامعه بویژه قشر جوان ، تقویت هویت ملی در بین جوانان ، تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی و پیام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و تاکید بر بن‌مایه‌های فرهنگی و غنای فرهنگی آیین سوگ در مهرماه وهمزمان با آغاز ماه محرم در واحد کرمان برگزار شد.

در طول زمان برگزاری این سوگواره که علاوه بر استقبال کم نظیر دانشجویان ، کارکنان و خانواده های آنان، مردم و مسوولین شهرستان کرمان در آن حضور یافتند، 10گروه آیینی در قالب های مداحی،مقتل‌خوانی، پرده‌ خوانی، تعزیه، سنگ‌ زنی، نذر معجر ، ورزش زورخانه ای و.. از سراسر کشور به اجرای مراسم آئینی خودپرداختند.

با توجه به تنوع قومی کشورو تأکید مقام معظم رهبری مبنی براستفاده از این تنوع بعنوان یک فرصت برای ایجاد وحدت، برگزاری سوگواره ملی فرهنگ اقوام ومیراث معنوی علاوه برآشنایی مخاطبین باارزشهای دینی و مذهبی، توجه آنها را به تنوعات قومی و جلوههایی که از این تنوعات به ظهور میرسد جلب کرد.

برگزاری این سوگواره از دو بعد "آشنایی قشر جوان و جامعه باارزشهای عمیق فرهنگ دینی و مذهبی" و "توجه به تنوع قومیتها" بسیار با اهمیت بود که با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع ومناسب و همراهی و همکاری اصحاب رسانه و جراید استان کرمان با استقبال کم نظیر مردم و مسئولان خصوصا قشر جوان همراه بود.

لازم به ذکر است که با برنامه ریزی و حرکت خودجوش، کارکنان واحد کرمان با جمع آوری کمک های مالی و نذورات همکاران، در طول مدت برگزاری سوگواره ملی فرهنگ اقوام ومیراث معنوی، با توزیع نذریهای مختلف ازجمله، عدسی، شله زرد، کیک وکلمپه و نوشیدنی های گرم و سرد از میهمانان پذیرایی کردند. در مراسم اختتامیه این سوگواره که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار شد ، از گروه های برگزیده تجلیل شد و دانشجویان، کارکنان و حاضران شام را میهمان سفره پربرکت حضرت اباعبدالله(ع) بودند.

102/101

کد خبر: 684988

وب گردی

وب گردی