زلال زیارت عاشورا در کام شیفته عزادان اباعبدالله الحسین علیه السلام دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

همزمان با هفتم محرم و همگام با عزادان سراسر کشور ، کارکنان ، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیار بزرگ مراغه نیزدر صبحی معنوی و سرشار از عطر شهدای کربلا و به عشق زیارت مرقد پاک آن امام همام ، زمزم « زیارت عاشورا » را زمزمه کردند .

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدحسین هاشمیان مدیر فرهنگی دانشگاه در این مراسم ضمن برشمردن اهداف قیام امام حسین علیه السلام و فلسفه عاشوراگفت :« واقعه عاشورا یک انقلاب بزگ در راستای تحول عظیم انسانها بود . آنروز تمام اسلام در برابر تمام کفر ایستاده بود . همه نگاهها به حرکت امام و یاران و انصار وی دوخته شده بود . آنروز قرار بود سرنوشت ظهورو هدایت پیامبر اسلام و مسیر حرکت امام علی علیه السلام رقم بخورد . حسین علیه السلام می بایست از دو راه ، یکی را بر می گزید و چه راهی بهتر و پسندیده تر از ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی و تسلیم نشدن در برابر فساد و تباهی .

وی اظهار کرد:« کار هرکسی نیست به خاطر ایمان و اعتقاد و مرام الهی خود از همه چیزش بگذرد . از فرزند شیرخواره گرفته تا برادر شیر مرد و خواهر و اعوان و انصار وفادارش . حسین با آگاهی تمام بر سرانجام خونین قیام خود ، تسلیم نشدن را پذیرفت و به جهانیان ثابت کرد که خونی که به نام خدا و به راه خدا و عدالت ریخته شود بر شمشیرهای آخته و برهنه پیروز خواهد شد .»

در این مراسم به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ، ضمن توزیع نذری صبحانه بین عزاداران ، مسابقه کتبی شرح و تفسیر دعای زیارت عاشورا نیز برگزار شد .

102/101

کد خبر: 684989

وب گردی

وب گردی