حجت الاسلام والمسلمین میردامادی: دانشگاه محل تعلیم، تعلم، تحصیل و تهذیب است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشجویان در دانشگاه زندگی نوینی را آغاز می‌کنند که باید در آن دوران به کسب علم بپردازند، دوران دانشجویی و کسب علم فرصتی است مغتنم و ارزشمند که باید با استفاده از آن به تحصیل علم و دانش پرداخت. دانشگاه محل تعلیم، تعلم، تحصیل و تهذیب است چرا که به گفته مولای متقیان علم از انسان محافظت می‌کند ولی مال را باید، انسان پاسداری کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد دهاقان در بیان کرد: ما مسلمانیم و پیرو پیغمبری که علم آموزی را از گهواره تا گور توصیه می‌کند و هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای آن قائل نیست. پیامبر اکرم در فرازی از سخنانش فرموده است که دانش اگر در ثریا هم باشد، مردانی از سرزمین پارس بر آن دست خواهند یافت. ایران یک کشور امن به معنای واقعی در جهان است که این امنیت در سایه علم و دانش حاصل شده است. امروزه قدرت نظامی ما به عنوان بزرگترین قدرت نظامی خاور میانه محسوب می‌شود و در زمینه علم پزشکی نیز از قدرت‌های مطرح جهان به حساب می‌آییم.

میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: استقلال کشور ما در گرو استقلال علمی است و این شما جوانان هستید که باید استقلال علمی کشور را حفظ و پاسداری کنید. تلاش برای دستیابی به خواسته‌های خود، اولین رمز موفقیت است و رمز دوم دستیابی به موفقیت، توجه به خداست. شروع هر کاری را با نام خدا قرار دهید، نماز اول وقت را فراموش نکنید، به مسائل اخلاقی توجه بیش از پیش داشته باشید زیرا که شما آینده سازان افتخارآفرین این مرز و بوم هستید.

101

کد خبر: 685076

وب گردی

وب گردی