تماس تلفنی وزیر خارجه ترکیه با همتای انگلیسی‌اش درباره سوریه و عراق

وزیر خارجه ترکیه در رایزنی‌ها تلفنی خود با همتای انگلیسی‌اش آخرین تحولات عراق و سوریه را بررسی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، منابع سیاسی ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی این کشور اعلام کردند که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با بوریس جانسون، همتای انگلیسی اش درخصوص آخرین تحولات عراق و سوریه و در رأس آن حضور نیروهای ترکیه در پادگان بعشیقه در نزدیکی شهر موصل واقع در شمال عراق تبادل نظر کرد.

چاووش اوغلو در این تماس تلفنی تاکید کرد که آنکارا ناگزیر است که "تدابیر لازم را با استفاده از قوانین بین المللی علیه تهدیدات برآمده از حضور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و گروه تروریستی داعش در عراق" اتخاذ کند. وی تاکید کرد که کشور در عین حال از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

چاووش اوغلو عنوان داشت: مساله پادگان بعشیقه در شمال عراق مساله جدیدی نیست این پادگان با هماهنگی دولت عراق برای آموزش نیروهای محلی علیه داعش ایجاد شد.

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز عنوان داشت: ترکیه و روسیه باید برای ایجاد راه کارهایی در خصوص پایان دادن به بحران سوریه همکاری کنند. ممکن است این دو کشور در تمام موارد به توافق نرسند اما باید به مذاکرات خود برای یافتن راه کاری مشترک برای حل بحران های منطقه ای ادامه دهند.

206/201

کد خبر: 685102

وب گردی

وب گردی