آشنایی با دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی/اسبفروشان : دانشگاه آزاد اسلامی  یک برند آموزشی به حساب می آید

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامى گفت :برخلاف عقیده بعضی ها که ملاک بهترین بودن را تحصیل در دانشگاه سراسری می دانند، به نظر من دانشگاه آزاد اسلامی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است، چرا که خیلی ها از درون همین دانشگاه توانسته اند جز بهترین ها باشند.

مهرخ الیاسی اسبفروشان دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد در مصاحبه اختصاصی با ایسکانیوز در رابطه با چگونگی ورودش به دانشگاه آزاد گفت : مطابق بخشنامه جدید وزارت علوم از طرف دانشگاه فراخوانی برای حضور دانشجویان دکترای معدل بالایی که در امتحان جامع نیز شرکت کرده بودند برای ارائه مدارک و رزومه به دانشگاه اعلام شد .من نیز که بیش از یک ماه از فارق التحصیلی ام نمی گذشت و معدلم 18/26 نیز بالا بود واجد شرایط شدم و با مراجعه به واحد و تحویل مدارکم وارد دانشگاه شدم.

او در ادامه افزود: از میان کلیه دانشجویانی که در واحد علوم تحقیقات برگزیده شده بودند،که فکر میکنم جمعا 8 نفر هم بودند، من از رشته علوم پایه ، یک نفر هم از رشته عمران و بقیه از رشته های دیگر پذیرفته شدیم .

الیاسی با بیان اینکه درس خواندن همیشه اولین اولویت زندگی ام بوده است گفت: بنده تمام وقتم را به درس خواندن گذاشتم، لذا در این راه از خیلی چیزهای زندگی ام به خاطر درس خواندنم گذشتم و پس از آن نیز از سال 88 که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده بودم نیز تنها دغدغه ام تدریس بود.

این دانشجوی نمونه در مورد نحوه انتخاب رشته اش گفت :در زمان انتخاب رشته، فیزیک را از میان رشته ها به طور تصادفی انتخاب کردم ،چرا که در دوران دبیرستان جزو دانشجویان زرنگ رشته ریاضی و فیزیک بودم .زمانی که وارد دانشگاه شدم نیز به دلیل مطالعه ام در کتاب های جانبی فیزیک مانند هالیدی و دیگر کتاب های آن ،شرایط برایم به گونه دیگری رقم خورد ، تا جایی که حتی زمانهایی که دوستانم در تفهیم مطالب درس های کلاسی به مشکل بر می خوردند من با مطالعه زیاد و تجزیه تحلیل آن در کتاب های گوناگون سعی بر کمک به یادگیری آنان می کردم و تلاش زیادی کردم.

امتیازات دانشجویان نمونه

الیاسی اسبفروشان در را بطه با امتیازاتی که به دانشجویان می دهند، اظهار داشت : امتیازاتی که دانشگاه در نظر می گیرد امتیازاتی است که منوط به دوران تحصیل دانشجویی می شود ، لذا دانشجویان باید در زمان معینی فارغ التحصیل شوید،چرا که پس از گذشت آن زمان اگرکسی کار تحقیقاتی ای انجام دهد به حساب نمی آید و بازه دانشجویی مد نظر است.

او با بیان اینکه در طول دوران دانشجویی چهار کتاب به رشته تحریر در آورده تاکید کرد: یکی از آن کتاب ها را با راهنمایی دکتر رشیدی تالیف کردم که پس از آن مورد تشویق ستاد نانو قرار گرفت و این نکته را باید گفت استفاده از مقالات گوناگون ، شرکت در سمینارها یا کنفرانس های متعدد و مقاله ای که به دانشگاه ارائه داده بودم در جمع آوری این کتاب بسیار به من کمک کرد .

این دانشجوی نمونه با تاکید بر اینکه کیفیت آموزشی واحد های دانشگاه آزاد در سطح مطلوبی قرار دارند، گفت: دانشکده فیزیک پلاسمای دانشگاه علوم تحقیقات حرف اول را در میان سایر واحد های این دانشگاه می زند.

الیاسی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد هیچ کمبودی از نظرسطح تحصیلاتی نسبت به دانشگاه های دولتی ندارد تصریح کرد : به عقیده من دانشگاه آزاد بسیار دانشگاه مناسبی از لحاظ آموزشی است، چرا که خیلی ها از درون همین دانشگاه آزاد توانسته اند جز بهترین ها باشند.درست است که شهریه پرداخت می کنید اما این ملاک نمیشود که به کسی که با معدل پایین از دانشگاه سراسری فارغ التحصیل می شود بگوییم چون در آنجا درس خوانده پس از دانشجوی دانشگاه آزاد بهتر است.

اسبفروشان تاکید کرد : افراد زیادی هستند دانشگاه سراسری قبول شده بودند ، اما به دلیل نزدیکی به محل سکونتشان ، دانشگاه آزاد را انتخاب کرده اند و بسیار هم موفق بوده اند.به نظر من هرکس در هرجایی که باشد می تواند بهترین باشد.

او در مورد انجام کاهای فرهنگی حین تحصیل خود خاطر نشان کرد :من از سال 90 عضو باشگاه پژوهشگران جوان بودم .در دانشگاه های زیادی تدریس کردم ، از واحد تهران شرق فعالیتم را آغاز و سپس به تدریس در واحد تهران غرب، تهران جنوب، رودهن ، پردیس و دیگر دانشگاه ها پرداختم .

الیاسی در پایان توکل به خدا را به عنوان اصلی ترین عامل موفقیتش دانست و افزود :توکل و انگیزه ضمن تلاش بسیار مهم است ومن موفقیتم را بر پایه این 3 عامل و کمک های همه جانبه پدر و مادرم می دانم . من بیشترین تلاشم را براى بهترین شدن می کردم و این موفقیتم را مرهون الطاف خداوند مى دانم.

101/105

کد خبر: 685113

وب گردی

وب گردی