سالمی:هیج محلی برای عرضه دام عشایری در محرم در سطح استان تهران تدارک دیده نشده است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری استان تهران با اشاره به اینکه هیچ مکانی از سوی سازمان میادین شهرداری تهران برای عرضه دام زنده درایام محرم در سطح پایتخت تدارک دیده نشده است گفت: عرضه دام زنده سبک و سنگین در برخی از شهرستان های استان تهران در حال انجام است.

رضا سالمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز افزود:در حال حاضر عرضه دام سبک و سنگین در شهرستان های ورامین، قرچک، پاکدشت، شهرری، ملارد ، اسلامشهر و برخی از روستاها نیز فروش دام آزاد است.

وی با بیان اینکه در ایام عید قربان 17جایگاه عرضه دام در سطح شهر با هماهنگی سازمان میادین شهرداری تهران اقدام به عرضه دام زنده داشتند تصریح کرد: نبود مکانی از سوی این سازمان در سطح شهر باعث شد تا در ایام محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا حسینی دامداران عشایری محصولات خود را بدون نظارت این بخش در شهرستانها و روستاها به فروش برسانند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری استان تهران خاطر نشان کرد: عرضه دام سنگین و سبک درایام محرم به میزان تقاضای بازار بر می گردد که پیش بینی می شود در این دهه بیش از 50هزار راس دام عشایری به فروش برسد.

سالمی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم دام سبک زنده(با نفس) 13هزار و 500 تا 14 هزار تومان و هر کیلو گرم دام سنگین بستگی به نژادهای رسمی و غیر رسمی 12هزار تومان است.

402/602

کد خبر: 685119

وب گردی

وب گردی