یوسف خانی: گوشت مرغ تازه در تاسوعا و عاشورا هزارتومان افزایش یافت

رییس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت گوشت مرغ تازه از پنجشنبه(15مهرماه) منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی هر کیلو گرم هزار تومان افزایش داشته است.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: از هفته گذشته تا کنون قیمت گوشت مرغ تازه با افزایش چشم گیری روبه رو بوده است که نرخ امروز این محصول 7هزار و 500تومان است.

وی با بیان اینکه از پنجشنبه این هفته (22مهرماه) روند کاهش قیمت مرغ در بازار آغاز شود گفت: پیش بینی شده که این محصول پس از تاسوعا و عاشورای حسینی، 6هزار 700تومان به مردم عرضه شود.

به گفته وی مهم ترین علت در این افزایش قیمت را می توان تقاضای مردم برای نذورات خود دانست.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اظهار کرد: در حال حضار قیمت هر کیلو گرم مرغ یخی 6هزار تومان است.

یوسف خانی اضافه کرد: میزان توزیع روزانه گوشت مرغ در پایتخت یک میلیون و 100تن است که در این خصوص هیچ کمبودی در سطح بازار مشاهده نمی شود.

وی به قیمت ماهی در بازار تهران اشاره کرد و گفت: ماه محرم باعث شده مصرف ماهی برای خانوارها کاهش زیادی داشته باشد که این محصول با روند عادی در بازار درحال فروش است.

یوسف خانی به آخرین قیمت تخم مرغ در بازار تره بار اشاره کرد و گفت: هر کیلو گرم تخم مرغ تازه چهار هزار و500تومان به مردم عرضه می شود.

**کاهش صادرات گوشت مرغ کشور

یوسف خانی اظهار کرد: با ورود ترکیه به عرصه رقابت در بازار تولید و عرضه گوشت مرغ منطقه، منجر شد تا فروش مرغ تازه ایران به کشورهای عراق و افغانستان کاهش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار تا پنج درصد ازگوشت و مرغ به این کشورها صادر می شود و عرضه زیاد مرغ به بازار داخلی باعث شده نسبت به گذشته کاهش زیادی را داشته باشیم.

602/402

کد خبر: 685211

وب گردی

وب گردی