توافق گمرک و خودروسازان برای ایجاد انبارهای اختصاصی صادرات

مسئولان گمرک و خودروسازان در نشستی توافق کردند برای افزایش صادرات خودرو، اختیارات مربوط به ایجاد انبارهای اختصاصی خودروسازان به گمرک غرب تهران تفویض شود.

به گزارش ایسکانیوز، نشست ویژه گمرک و خودروسازان با رویکرد توسعه صادرات، همزمان با قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی برگزار شد تا صادرات خودرو در گمرکات با سرعت بیشتری انجام شود.
موضوع صادرات خودرو یکی از بندهای مهم قراردادهای اخیر خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی به شمار می رود.
به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، «عبدالرضا غلامی» مدیرکل دفتر صادرات گمرک در این نشست به توافق اخیر خودروسازان با شرکای خارجی اشاره کرد و گفت: هیچ مانعی برای صادرات خودرو وجود ندارد و تشریفات گمرکی صادرات در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
به گفته این مقام مسئول، واردات قطعات و مواد اولیه خودروسازان برای تولید و صادرات، تحت عنوان «واردات در مقابل صادرات» دیگر تسهیلاتی است که خودروسازان می توانند از آن استفاده کنند و به خودروسازان تاکید کرد که از بسته حمایتی گمرک از صادرات به بهترین صورت استفاده کنند.
غلامی گفت: تسریع در ورود موقت مواد اولیه و قطعات خودروهای صادراتی، تسریع در استرداد حقوق ورودی مواد اولیه خودروهای صادراتی و قطعات به کار رفته در صادرات و تفویض اختیار به گمرک غرب تهران برای ایجاد انبارهای اختصاصی برای خودروسازان (با توجه به اینکه صادرات خودرو از این گمرک انجام می شود)، از مهمترین توافق های حاصل شده در جلسه هم اندیشی با خودروسازان برای تسریع در صادرات خودرو بود.
پیشتر مدیر بخش آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو، سه اولویت اصلی این خودروساز در ایران را «تولید قطعه و خودرو با کیفیت، استفاده از ظرفیت های قطعه سازان ایرانی برای بالا بردن میزان داخلی سازی و همچنین توسعه صادرات قطعه و خودرو از ایران به سایر کشورها» اعلام کرده بود.
همچنین، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) پیش از این اعلام کرده بود: طبق قرارداد با پژو، ٣٠ درصد محصولات مشترک ایران خودرو و پژو ایکاپ صادر خواهد شد و با این اقدام، صادرات قطعات نیز به انجام می رسد.

602/401

کد خبر: 685212

وب گردی

وب گردی