هشدار نیروی انتظامی درباره قمه زنی در روز عاشورا

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی (ع) پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این اطلاعیه که مرکز اطلاع رسانی پلیس منتشر کرده، آمده است:

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

بار دیگر عطر معنوی و دل انگیز محرم در فضای زمان و مکان پیچید و... محرم آمد و پیام عدالت خواهی، ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان ها طنینی دوباره افکند.

محرم؛ ماه بصیرت، شکوفایی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق است. ماه رشد و بالندگی، جوشیدن و اندیشیدن و ... مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و محرابی که در آن نماز ایمان و حماسه و برای خدا بودن اقامه نمود.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه رخداد محرم و &عاشورا&، در کالبد فرهنگی ابدی، نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی است و نمایه های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه های اخلاق، ولایت مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری و... نمایندگی می کند.

همانگونه که یکایک ما اذعان داریم یکی از برجسته ترین اهداف نهضت ماندگار عاشورا از میان راندن انحرافات فکری و کژی ها و آسیب های رفتاری است.

از همین روی ، از محبان اهل بیت علیه السلام و پیروان صدیق و دلداده ابا عبدلله علیه السلامانتظار می رود که نه تنها خود را از دست یازیدن به کنش ها و اقداماتی که موجب وهن آن قیام راستین و خدایی می شود اجتناب ورزند بلکه با زبان دین و بهره گیری از اصول روشنگری دینی، دیگران را نیز از انجام کنش های غیر عقلانی و انحراف آمیز، نظیر قمه زنی و بهره گیری از آلات و ادوات نا متعارف و موسیقی ها و آهنگ های وهن آمیز نهی نمایند؛ نیازی به یادآوری نیست که پاسداشت بزرگی و عظمت نهضتی همچون نهضت عاشورا جز با اقدامات عقلانی، هوشمندانه و بزرگ منشانه میسر نخواهد گشت از همین روی از همگان انتظار می رود در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، آن گونه عمل کنند که در شان آن نهضت ماندگار و عظیم تاریخی و دینی است.

همچنین ضروری است همچون سالیان گذشته نکاتی را یادآور شویم:

۱ـ ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند، به همین سبب به شهروندان محترم توصیه می شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری مسئولانه داشته باشند.

۲- از مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، در خواست می شود از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی، که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود، اجتناب ورزند.

۳- از همه دسته های عزاداری، به ویژه آنهایی که شب هنگام در معابر عمومی به عزاداری می پردازند توصیه موکد می شود که در بهره گیری از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد سالمند و ... را بنمایند.

سرانجام تاکید کرد می شود که مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم شریف و مومن جامعه خواهند بود.

602/106

کد خبر: 685213

وب گردی

وب گردی