برگزاری مسابقه ایده برتر در مدارس سما/ایجاد بانک ایده پردازى دانش آموزى در سطح مدارس سما

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامى گفت : قرار است بانک ایده پردازی ایده های خلاق را در سطح ملی ایجاد کنیم ،به همین منظور شیوه نامه ای تحت عنوان مسابقه ایده های برتربا هدف شناسایی استعدادهای برتر وگسترش تفکر پژوهشی ارائه شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، سازمان سما در نظر دارد در راستای پیشنهاد دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در آیین بازگشایی مدارس سما در سال تحصیلی96-95 مبنی بر برگزاری مسابقه ایده پردازی توسط دانش آموزان مدارس سما و تشکیل بانک ایده دانش آموزی، مسابقه ای را با عنوان " ایده برتر" برگزار کند. از این رو مدیران مدارس باید ضمن اطلاع رسانی مناسب، دانش آموزان را در مسیر شرکت در این مسابقه راهنمایی و تشویق کنند.
در همین راستا بخشنامه ای از سوی دکتر زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما صادر شده است.

دکتر سید احمد زرهانی در گفتگو با ایسکانیوز در مورد نحوه شرکت در مسابقات دانش آموزان سما گفت : پیرو گفته های دکتر میرزاده ،دانش آموزان شرکت کننده سما ، می توانند آثار خود را به سازمان سما بفرستند ، که ما پس از رویت و ارزیابی آن ها ،نتیجه را به دکتر میرزاده ارسال و به نفرات برتر جوایزی به آنها اهدا خواهیم کرد .

او افزود : قرار است بانک ایده پردازی ایده های خلاق را در سطح ملی ایجاد کنیم ،به همین منظور شیوه نامه و دستورالعملی تنظیم شد تحت عنوان شیوه نامه مسابقه ایده های برتر که هدف آن شناسایی و شکو فا شدن استعدادهای برتر وگسترش تفکر پژوهشی است.تا بتوان به واسطه آن برای جولان فکری کودکان و نوجوانان زمینه سازی کرد تا با اندیشه باز به رصد معضکلات اجتماعی ،انسانی ،فنی وحرفه بپردازند و متناسب با آن راهکارهایی را ارائه دهند.که ماحصل آن به عنوان بانک ایده های دانش آموزان سما جمع آوری می شود .تا در شرایط لازم جامعه ،بتوان به ایده های مدونی دسترسی پیدا کرد .

او ادامه داد: همچنین ضمن اهدا جوایز به آنها از همکاران خواستیم تا این حرکت را در سطح ملی اجرا کنند .پیاده سازی این برنامه ما فعلا در سطح سما است.

دکتر زرهانی افزود: ملاک های ارزیابی ایده ها ،خلاقیت و نواوری داشتن ارزش علمی ، فنی و تخصصی بودن، مستندسازی، ساده و کاربردی بودن در شرایط واقعی ، سهولت اجرا است.

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامى در خصوص نحوه ثبت نام داوطلبان گفت : سایت سما برای ارسال کارهای بچه ها در این مسابقه نشانی الکترونیکی را ارائه کرده است ، که داوطلبان توسط آن میتوانند آثار خود را ارائه دهند. ثبت نام و شرکت در این مسابقه از تاریخ 95/8/1 تا 95/8/30 به مدت یک ماه است.

شیوه نامه راه اندازی انستیتو زبان خارجی

زرهانی در پایان از راه اندازی انستیتو زبان خارجی خبر داد و گفت : ما بنا به رهنمود های رییس دانشگاه آزاد ،در شورای این سازمان ، شیوه نامه انستیتو زبان های خارجی را در این سامانه تصویب کرده ایم که اکنون همکاران ما درحال محیا کردن مقدمات این کار هستند .

101/105

کد خبر: 685255

وب گردی

وب گردی