اولین جلسه شورای پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی/توسعه پژوهش و فناوری با راه اندازی پژوهشگاه مرکزی

اولین جلسه شورای پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری و دکتر صباغ زاده رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: در سال 84 پژوهشگاهی برای دانشگاه‌آزاد اسلامی در نظر گرفته شد که متاسفانه پی گیری نشد، که با تاکیدات آیت الله هاشمی رفسنجانی و تاکید رییس جمهور در بازدید از واحد علوم و تحقیقات بر احداث پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه و همت دکتر میرزاده این پژوهشگاه در راستای توسعه پژوهش و فناوری راه اندازی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هدف از راه اندازی پژوهشگاه مرکزی ماموریت گرایی در راستای توسعه پژوهش و فناوری کشور است. همچنین این پژوهشگاه به منظور اجرای برخی از فعالیت هایی که در معاونت پژوهش و فناوری به‌دلایلی امکان پذیر نبود متشکل از مجموعه ای از نخبگان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه نیروی جدیدی در این پژوهشگاه استخدام نخواهد شد، گفت: در راه اندازی و اجرای این پژوهشگاه مقرر شده تا از ظرفیت همکاران و امکانات واحدها استفاده شود. بهترین نیروهای پژوهش و فناوری عضو این شبکه خواهند بود و پژوهشگاه با حضور نخبگان دانشگاه می تواند به تمام واحدهای پژوهشی کمک کند.

پژوهشگاه مرکزی ساختاری موازی با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ندارد

در ادامه جلسه دکتر جمشید صباغ زاده رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص این پژوهشگاه ‌گفت: با کسب موافقت اصولی و مجوز لازم از وزارت علوم طرح راه اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای این دانشگاه به تصویب رسید.

رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ماموریت این پژوهشگاه متفاوت از پژوهشگاه های موجود است ،گفت: پژوهشگاه مرکزی ساختاری موازی با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ندارد.

وی همچنین در خصوص مولفه های اصلی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اعضای حقیقی یا حقوقی، معیارها و امتیازات، سامانه، اتاق فکر، برنامه قهرمان محور، بسته تجاری سازی و شبکه نخبگان بخشی از مولفه های اصلی این پژوهشگاه است.

صباغ زاده افزود: پژوهشگاه مرکزی دانشگاه‌آزاد اسلامی متشکل از سه عضو حقیقی، حقوقی و مجازی است، همچنین به منظور جذب و افزایش اعضا در نظر داریم اتاق فکری را ایجاد کنیم.

رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایف این پژوهشگاه گفت: افزایش اعضا و ایجاد شبکه نخبگان، تبدیل توانمندی های موجود به پروژه های ملی و بین المللی، تاسیس آزمایشگاه های پیشرفته، اعطای امتیازات و ... از جمله وظایف پژوهشگاه مرکزی است.

101

کد خبر: 685264

وب گردی

وب گردی