تشریح وضعیت جوی کشور در تاسوعا و عاشورا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور در تاسوعا و عاشورا پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی پایتخت در تاسوعا و عاشورا پرداخت و گفت: هوای پایتخت در روز تاسوعا و عاشورای حسینی صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

او ادامه داد: بعدازظهر امروز برخی از استان های کشور شامل سمنان، یزد، شرق اصفهان و شمال کرمان شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش های پراکنده خواهند بود .همچنین بعدازظهر امروز جریان های شمالی از سواحل غربی خزر وارد می شود و تا روز بعد ادامه می یابد و باعث وزش باد و رگبار پراکنده دربرخی نقاط ساحلی می شود.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز تاسوعا گفت: در روز سه شنبه (تاسوعای حسینی) آسمان برخی استان‌های کشور شامل مازندران، گیلان ، گلستان و قسمت های شمالی سمنان، خراسان شمالی وشمال آذربایجان شرقی نیمه ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می شود. هم چنین احتمال وزش باد در 7 استان کشور شامل سمنان، ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، کرمان،اصفهان و سیستان و بلوچستان وجود دارد و استان‌های یزد، بخش هایی از کرمان و شرق اصفهان نیز شاهد رگبار پراکنده خواهند بود.

او با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز عاشورا افزود: در روز چهارشنبه در 5 استان کشور شامل مازندران، گیلان، زنجان،اردبیل، شمال آذربایجان شرقی بارش باران پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت در 3 روز آینده گفت: امروز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد است. در روز سه شنبه (تاسوعای حسینی) آسمان تهران صاف همراه با وزش باد خواهد بود همچنین آسمان پایتخت در روز چهارشنبه (عاشورای حسینی) کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

او درباره حداقل و حداکثر دمای پایتخت در تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: حداقل و حداکثر دما در روز تاسوعا 18 و 28 و درروز عاشورا 17 و 27 درجه خواهد بود.

602/106

کد خبر: 685283

وب گردی

وب گردی