جزایری: اقدام عربستان در آب‌های خلیج‌فارس یک راهپیمایی کم‌ارزش بود

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عربستان عددی نیست که با ایران مقابله کند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ختم والده حجت‌الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات با اشاره به رزمایش اخیر عربستان سعودی در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: این اقدام، یک راهپیمایی معمولی بود که عربستان سعودی تلاش کرد با یک پروپاگاندای رسانه‌ای به آن ابعاد قابل توجهی بدهد ولی با رصدی که ما داشتیم این اقدام عربستان یک اقدام معمولی و بسیار سطح پایین بود.

وی در مورد اینکه آیا هدف عربستان از این اقدامات رودررویی احتمالی با جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: عربستان به هیچ وجه توان رویارویی را با جمهوری اسلامی ندارد و این مسئله نه تنها در مورد عربستان و هم‌پیمانانش صدق می‌کند بلکه آمریکایی‌ها نیز فاقد چنین توان و اراده‌ای برای رویارویی با جمهوری اسلامی هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: خوشبختانه توان نیروهای مسلح و توان دفاعی ما در شرایط امروز به گونه‌ای ایجاد بازدارندگی کرده است که دشمنان بزرگ ما اجازه برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی به خود نخواهند داد. عربستان سعودی عددی نیست که بخواهد در مقابل جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اوضاع یمن اظهار داشت: یمن در گذشته به عنوان حیات خلوت آل سعود بوده است اما امروز با قیام مردمی و جهشی که در جامعه یمن پیش آمده مردم یمن تلاش می‌کنند خود را از زیر یوغ استعمارگری عربستان سعودی و به تبع آن آمریکایی‌ها نجات دهند.

وی افزود: این اقدامات مردم یمن یک زخم دردناک برای رژیم‌های سلطه در جهان است و لذا از هر جنایتی که بتوانند مانع این اقدامات شوند استفاده خواهند کرد و این اولین اقدام سعودی‌ها نبوده و قطعا آخرین آن‌ها هم نخواهد بود و متأسفانه این تلاش‌های مذبوحانه عربستان سعودی اگر چه باعث به خاک و خون کشیده شدن مردم زیادی می‌شود اما به نظر می‌‌رسد باید نوید پیروزی را به مردم جهان بدهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار جزایری در پایان تصریح کرد: اتفاقی که امروزه در یمن افتاده انسجام رو به افزایش فوق‌العاده یمن و رزمندگان اسلام در این منطقه است و خوشبختانه نیروهای رزمنده در یمن در یکی از بهترین شرایط خود به سر می‌برند و البته این شرایط باعث خشم دولت سعودی شده است. عربستان تلاش‌های مذبوحانه‌ای می‌کند اما نوید پیروزی در درون جامعه یمن را می‌دهد.

202/201

کد خبر: 685312

وب گردی

وب گردی