دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی از موفقیت خود می گوید/الیاسی:دانشگاه آزاد اسلامی در شکل گیری مسیر زندگی ام  نقش مهمی ایفا کرد

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است دلیل اصلی موفقیت اون در راه تحصیل، اولویت قرار دادن درس خواندن در زندگی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ پس از معرفی دانشجویان نمونه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم تقدیر از آنها که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرازده، رئیس دانشگاه ، معاونان وی و جمعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه در واحد تهران شمال، برگزار شد، به سراغ مهرخ الیاسی دانشجوی نمونه مقطع دکتری رشته فیزیک این دانشگاه می رویم که فعالیتها و نحوه درس خواندش آگاه شویم.

در ادامه گفت و گوی ایسکانیوز با مهرخ الیاسی را می خوانید.

لطفاً درباره این رشته، که در آن به موفقیت رسیدید و نحوه انتخاب ان توضیح دهید.

-من رشته فیزیک را در زمان انتخاب رشته در دانشگاه با آگاهی و علاقه انتخاب نکردم ، اما پس از ورود به دانشگاه خودم را موظف می دانستم که به بهترین شکل ممکن به یادگیری این رشته بپردازم.

طریقه مطالعه و گذراندن اوقات فراغت خود برای ما بگوئید؟

درباره اوقات فراغت هم باید بگویم که همیشه برای من درس خواندن اولویت اول زندگی ام بوده بطوری که در دوره کارشناسی، تنها اینکار را انجام می دادم و در دوره بعد یعنی کارشناسی ارشد فقط به تدریس در دانشگاه فکر می کردم چرا که من از درس خواندن و آموزش بسیار لذت می برم .

می دانیم که تقریبا نیمی از امتیازات دانشجوی نمونه مربوط به فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی است. برای ما بگوئید چه عواملی باعث شد که شما کل این امتیاز را کسب کنید.

-این امتیازات برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در دوران دانشجویی در نظر گرفته می شود؛ من در دوره های مختلف دانشجویی 4کتاب تألیف کردم که یکی از آنها را با راهنمایی یکی از استادانم به پایان رساندم. همچنین در کنفرانس ها و سمینارهای مختلف هم شرکت کرده بودم و از این راه توانستم مقاله هایی را ارایه کنم.

در مورد کسب سایر امتیازات فرهنگی برایمان بگوئید.

من در گذشته مدتی عضو انجمن پژوهشگران جوان بودم.

آیا دانشگاه آزاد نقشی در مسیر زندگی شما داشته است؟

-بله، درست است. باید به این موضوع توجه کنیم که درست است در دانشگاه آزاد شهریه پرداخت می کنیم اما به نظر من سواد علمی استادان و دانشجویان این دانشگاه کمتر از دانشگاه های سراسری نیست. بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد مقاله های معتبری را ارایه کرده اند و از لحاظ علمی ، سطح بالایی دارند.

102/101

کد خبر: 685318

وب گردی

وب گردی