اذعان غیرعلنی عربستان به مسوولیتش در بمباران مجلس ختم در صنعا

عربستان به صورت غیرعلنی به مسوولیت ائتلاف تحت امر عربستان در بمباران مراسم ختم در صنعا اذعان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری بی‌بی‌سی‌نیوز اعلام کرد عربستان به مسوولیت خود در بمباران مجلس ختم در صنعا که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت، اذعان کرده است.

این شبکه افزود، عربستان به صورت غیرعلنی به مسوول بودن یکی از جنگنده‌های ائتلاف تحت امر عربستان در بمباران مراسم ختم در صنعا اذعان کرد.

عربستان پیشتر تحقیقاتی را درخصوص این رخداد آغاز کرد و در هیئت تحقیقات تعدادی از هم‌پیمانان عربستان از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حضور دارند.

بی‌بی‌سی اعلام کرد که عربستان با درخواست انگلیس مبنی بر مشارکت در این تحقیقات موافقت و اعلام کرده که آمریکا نیز در این تحقیقات مشارکت خواهد داشت.

در همین حال خبرگزاری رویترز از اسنادی پرده برداشت که نشان می‌دهد مناقشه‌ای در داخل دولت آمریکا مبنی بر مسوول بودن واشنگتن به دلیل ارسال سلاح به عربستان وجود دارد که این سلاح‌ها در کشتن غیرنظامیان نقش دارد.

در همین حال عبدالله معلمی نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که تلاش‌هایی در حال حاضر صورت می‌گیرد تا فضای بین‌المللی برای اتخاذ اقداماتی در شورای امنیت در قبال تشدید حملات موشکی انصارالله به خاک عربستان و در مناطقی دور از مرزهای عربستان و یمن فراهم شود.

وی در مصاحبه با الشرق الاوسط پیش‌بینی کرد که تلاش‌های کنونی در قالب یک واکنش بین‌المللی نمود پیدا کند تا اقدامات کارآمدی برای جلوگیری از حملات موشکی یمنی‌ها به مناطق داخل عربستان اتخاذ شود.

المعلمی تاکید کرد که هدف قرار دادن عربستان برای انصارالله هیچ هدف سیاسی را محقق نمی‌کند.

وی این مساله را تکذیب کرد که تحرکات سازمان ملل در قبال مساله یمن به کندی صورت بگیرد.

304

کد خبر: 685354

وب گردی

وب گردی