میکرو توربین کامپکت  جدیددلتا برای خودروهای برقی

کمپانی دلتا میکرو توربینی را معرفی کرده است که می‌توان برای افزایش شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی از آن استفاده کرد.

به گزارش اسیکانیوز،هنوز زمان زیادی باقی مانده است تا ببینیم آیا توربین‌ها می‌توانند تحولی در دنیای اتومبیل‌ها ایجاد کنند یا نه، اما با این وجود برخی از افراد به ایده‌ی استفاده از خودروهای توربین-الکتریکی علاقه‌مند هستند. تنها در امسال ما کامیون تروبین-الکتریک ماک و چند استفاده‌ی دیگر از توربین‌های پیشرفته را در خودروهای بزرگ مشاهده کردیم، همچنین دو خودروی سوپر اسپرت چینی مجهز به میکرو توربین نیز معرفی شدند. به این لیست باید نام MiTRE را نیز اضافه کنیم. این یک میکروتوربین برای افزایش شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی است که که به عنوان جدیدترین ایده برای جل این مشکل توسط شرکت مهندسی بریتانیایی دلتا موتور اسپرت معرفی شده است. دلتا موتور اسپرت این میکرو توربین را به عنوان راه حلی مناسب برای افزایش برد خودروهای الکتریکی معرفی کرده است که در مقاتیسه با پیشرانه‌های احتراق داخلی مورد استفاده در خودروهای هیبریدی، سبک‌تر و تطبیق پذیرتر است. در ادامه همراه زومیت باشید.

دلتا موتور اسپرت در پروٰژه‌ی توسعه‌ی میکرو توربین MiTRE ‍از حمایت آژانس نوآوری بریتانیا (Innovate UK) نیز برخوردار است. در این ایده از این سامانه برای تولید نیروی الکتریسیته‌ی مورد نیاز برای افزایش شعاع حرکتی خودرو همانند مدل‌های هیبریدی معمول استفاده خواهد شد، با این تفاوت که دیگر اتکایی روی پیشرانه‌های بنزینی و یا دیزلی وجود ندارد.

توربین‌ها برخلاف پیشرانه‌های پیستونی می‌توانند با انواع متنوعی از سوخت‌ها کار کنند که این توانایی انعطاف پذیری آن‌ها را افزایش داده است، ضمن اینکه توربین‌ها از پتانسیل بیشتری برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت برخوردار هستند. دلتا تخمین زده است که میکرو توربین ۴۷ اسب بخاری MiTRE ۵۰ درصد سبک‌تر و ۴۰ درصد کوچک تر از پیشرانه‌ی پیستونی هم قدرت خودش باشد و با آلایندگی کم‌تر بتواند راندمان حرارتی بین ۳۰ الی ۳۵ درصد بالاتر را نیز ارائه دهد.

سیمون داسون مسئول مدیر عامل دلتا در این مورد می‌گوید: "ظاهرا یکی از اصلی‌ترین موضوعات در خصوص خودروهای الکتریکی، مساله‌ی شعاع حرکتی کم این خودروها است. ما راه حل مفهومی را معرفی کرده ایم که بر روی یکی از نسخه‌های اولیه‌ی خودروی الکتریکی اسپرت E4 نصب خواهد شد و اثبات خواهد کرد که هزینه‌ی پروژه‌ی ما آنقدر پایین است که نظر خودروسازان را به خود جلب کند، بنابراین ما راه حلی بسیار قوی برای پیشرفت خودروهای الکتریکی ارائه داده ایم."

دو خودروساز انگلیسی آریل و مورگان در زمینه‌ی تولید نسخه‌های ۲۲ و ۴۶ اسب بخاری MiTRE با دلتا همکاری دارند. این همکاری نه تنها از این منظر جذاب است که این دو سازنده، خودروهای خاصی را تولید می‌کنند بلکه جذابیت دیگر آن این است که خودروهای کوچک و سبک وزن این دو شرکت از پتانسیل بالایی برای استفاده از تکنولوژی توربین-الکتریک نسبت به کامیون‌ها و یا خودروهای سوپر اسپرتی که در گذشته دیده ایم دارند.

بنابراین ممکن است در آینده مدل‌های مفهومی توربین-الکتریک مورگان EV3 و آریل Aero-P را مشاهده کنیم. در پایان می‌توانید تصویر خودروی دلتا E4 کوپه را در پایین مشاهده کنید.

105/602

منبع : زومیت

کد خبر: 685356

وب گردی

وب گردی