بسته فرهنگی ویژه طلاب و روحانیون در مورد فضای مجازی رونمایی شد

شورای عالی فضای مجازی از بسته فرهنگی ویژه خود برای طلاب و روحانیون در مورد آسیب ها و فرصت های فضای مجازی رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اوایل مهرماه امسال معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه خبر از تهیه بسته فرهنگی ویژه طلاب و روحانیون در مورد اهمیت توجه به فضای مجازی داد.

حالا بعد از گذشت چند روز در ایام ماه محرم و با شروع فصل تبلیغ روحانیون این بسته با عنوان "حقیقت مجازی" رونمایی شد.

امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در مورد زمان رونمایی و ارائه بسته فرهنگی این مرکز گفت: از آن جا که روحانیون در همه ایام سال به ویژه فصل تبلیغ ماه محرم و صفر ارتباط مستقیم با مردم دارند و به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند بهترین فرصت برای تحقق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری است.

خوراکیان ادامه داد: رهبر انقلاب در فرصت های مختلف مکررا در مورد ضرورت توجه به فرصت های فضای مجازی و آگاهی بخشی از آسیب های آن تأکید داشتند. ایشان در موارد بسیار بر آشنایی روحانیون و طلاب با حوزه فضای مجازی تأکید داشتند و به همین دلیل شورای عالی فضای مجازی بسته فرهنگی حقیقت مجازی را تهیه و توزیع کرد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در مورد محتویات این بسته بیان کرد: در این بسته کتابی با 6 فصل وجود دارد. در فصل اول کتاب"حقیقت مجازی" بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی در فصل دوم و سوم شناخت فضای مجازی و در فصل چهارم تهدیدهای این فضا، در فصل پنجم نحوه مواجهه با تهدیدات فضای مجازی و در فصل آخر فرصتهای این فضا جمع آوری شده است.

وی تأکید کرد: در این بسته فرهنگی علاوه بر کتاب به صورت سنتی فایل pdf و صوتی نیز وجود دارد همچنین چند طرح گرافیکی آماده شده است تا فقط چاپ شده و در زمان تبلیغ به راحتی بتوان از آن ها استفاده کرد.

خوراکیان اذعان داشت: به روحانیون و طلاب توصیه می شود حتما از این بسته فرهنگی استفاده کنند تا بتوانند آموزش ها و راهنمایی های لازم به مردم خصوصا نسل جوان بدهند چرا که افراد جوان و کم تجربه بسیار شتاب زده وارد فضای مجازی می شوند و به مسائل جانی و آسیب های آن چندان اهمیت نمی دهند. همچنین روحانیون با فرصت های فضای مجازی آشنا می شوند و می توانند از آن به صورت بهینه استفاده کنند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در مورد ارائه بسته حقیقت مجازی به سایر نهاد ها گفت: بسته فرهنگی حقیقت مجازی به همه سازمان هایی که در اعزام مبلغ فعالیت و مسئولیت دارند ارائه شده است. سازمان هایی مثل امور مساجد تهران، سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و چند نهاد دیگر مخاطب خاص این بسته بوده اند.

خوراکیان بیان کرد:این مجموعه از طریق سایت مرکز ملی فضای مجازی نیز در اختیار عموم قرارگرفته اس تا اگر طلبه ای خواست بتواند استفاده کند.

وی اضافه کرد: برنامه موبایلی هم در اختیار روحانیون و طلاب به همین عنوان"حقیقت مجازی" قرار خواهد گرفت تا مرتب مطالب به روز شود و آن ها بتوانند در سخنرانی های خود از موضوعات جدید فضای مجازی استفاده کنند. مهمترین ویژگی این برنامه این است که روحانیون می توانند با شورای عالی فضای مجازی ارتباط داشته تا از نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات آن ها بتوان بهره جست.

602/105

منبع : باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 685410

وب گردی

وب گردی