تجمع ۶۶۰ هزار میلیاردی سپرده‌های بانکی در پایتخت

استقرار دفاتر بسیاری از شرکت ها و موسسات تولیدی در استان تهران و همچنین انجام عمده فعالیت های بانکی آنها از طریق شعب بانک ها و موسسات اعتباری این استان، موجبات تجمیع بیش از ۶۶۰ هزار میلیارد تومان از سپرده های بانکی را در پایتخت فراهم آورده است.

به گزارش ایسکانیوز بررسی آخرین وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان تیرماه امسال بیانگر آن است که مانده کل سپرده‌ها به بیش از ۱۱۱۸ تریلیون تومان رسیده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۲۵.۲ درصد مبلغی معادل ۲۲۴ هزار میلیارد تومان رشد دارد. مانده سپرده‌های بانکی در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۵.۴ درصد رشد پیدا کرده است.

جزییات دیگری از تغییرات سپرده‌ها و تسهیلات بانکی از این حکایت دارد که بیشترین مبلغ سپرده‌ها با رقمی حدود ۶۵۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان متعلق به استان تهران است که در مقابل کمترین مبلغ سپرده‌گذاری به استان کهکیلویه و بویراحمد با حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بر می‌گردد.

اما درباره روند تغییر تسهیلات بانکی باید یادآور شد که مانده کل این تسهیلات به حدود ۸۳۵ هزار میلیارد تومان در پایان تیرماه رسیده که نزدیک به ۲۰ درصد با رقمی حدود ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رشد همراه بوده است. مانده تسهیلات نسبت به اسفندماه نیز حدود ۵.۵ درصد و رقم ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیاردی رشد دارد.

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با حدود ۴۹۴ هزار میلیارد تومان و کمترین باز هم به استان کهکیلویه و بویراحمد با ۳۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص دارد. این در حالی است که نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۳ درصد بوده که در مقایسه با پایان تیرماه سال قبل ۴.۵ درصد و نسبت به اسفندماه سه درصد کاهش دارد.

402/602

کد خبر: 685427

وب گردی

وب گردی